Youth Skincare Merawat Masalah Kulit

BY icetanggo IN , , No comments


Untuk mendapatkan kulit muka yang cantik pastinya memerlukan penjagaan kulit muka yang teratur. Dengan penjagaan wajah yang teratur hasilnya mendapatkan kulit wajah tanpa sebarang masalah. Kulit muka kelihatan bersih berseri tanpa sebarang cela. 

Tanpa secalit make-up pun wajah masih kelihatan cantik berseri. Pentingnya pemilihan set penjagaan kulit yang baik untu kulit wajah memainkan peranan yang besar. Tersalah pilih pencuci muka dan set penjagaan kulit muka. Pastinya memberi kesan kepada kulit muka seperti, kemerahan, breakout dan muncul jerawat-jerawat yang tidak dingini. 

Waaaa, menyesal kerana tidak memilih set pencuci muka yang berkualiti dan berkesan. 

Sebelum menyesal yang tiada berkesudahan.. Set Youth Skincare adalah pilihan yang tepat. 
Ianya dijamin 100% dan telah pun diuji oleh Ahli Dermatologi dan Ahli Aftalmogi. Dan dengan pengunaannya  tidak menyumbatkan liang pori. 




Dibangunkan secara klinikal oleh pakar-pakar kulit bertaraf antarabangsa. Dan 2/3 daripada wanita telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad lebih muda. Wow..wow..woww. sangat menarik. Terasa seperti ingin memilikinya segera,


Set Youth Shaklee ini didatangkan khas kerana ianya mengunakan bahan semulajadi. Dan tidak perlu risau apabila mengunakannya kerana ianya bebas daripada bahan kimia yang membahayakan kulit. Jadinya boleh digunakan tanpa rasa ragu & was-was.


Jom kita intai-intai produk-produk yang terdapat didalam Youth Skin Care & Kelebihannya 







Wow, sememangnya banyak manafaat untuk kulit jika mengunakan Youth Skin care ini. Patutlah mereka yang telah mengunakannya amat berpuas hati dan bebas masalah kulit. 

Jom kita tengok apa kata mereka yang telah mengunakan Youth Skincare ini. 

Testimoni 1 : Jelas kelihatan, Jerawat mengecut, bekas jerawat semakin pudar, kulit lebih berseri dan eyebag berkurangan. 


Testimoni 2 : Jerawat dah hilang..Sangat suka mengunakan Youth Skincare kerana kulit menjadi semakin cantik daripada dulu. Makin cantik dan makin berseri gitewww. Seronok kalau dapat kulit muka secantik ini..


Testimoni 3 : Bukan setakat jerwat, parut jerawat. Tiada lagi masalah Jeragat yang menghantui. Konsisten mengunakan Youth Skincare, tak sedar kulit wajah kembali berseri. Sekaligus, bebas daripada wajah yang kusam. Seronok ke seronok..

Tak perlu tunggu lagi, Jom dapatkan Set Youth Skincare anda hari ini. Penghantaran disediakan untuk seluruh Malaysia termasuk Sabah & Serawak. Untuk anda yang berada di Bandar Sri Sendayan, Seremban2 dan Port Dickson penghantaran terus ke rumah juga disediakan. 

Untuk tempahan wassap saya ditalian https://wa.me/60172569166 


Tips cantik dengan Tomato

BY icetanggo IN No comments


Seorang kenalan pernah bercerita kepada saya, sekiranya ingin memiliki kulit yang cantik. Katanya, rajin-rajinlah makan buah tomato.

Pada mulanya memang tak percaya. Persoalannya, ada apa dengan tomato?

Tanpa membuang masa, teruslah bertanya kepada Mr Google. Apa bagusnya tomato ini untuk kesihatan dan kecantikan. Baca punya baca.

Seriously, memang banyak khasiat tomato ini untuk kecantikan dan kesihatan. Khasiatnya meliputi seluruh kesihatan badan

Dari pembacaan saya, sebiji tomoto mampu membekalkan sebanyak 40% keperluan Vitamin C. Selain terdapat vitamin C, tomato juga mengandungi vitamin A yang sangat baik untuk sistem imun,kulit dan penglihatan. 

Agak-agak mata dah nak rabun tue, boleh ler kita makan tomato.

Dan di tidak lupakan juga. Didalam sebiji tomato terdapat juga vitamin K. Kompenan yang terdapat didalam tomato seperti Lycopene, Fenolik, Flavonoid,  dan Vitamin E mampu berfungsi sebagai agen anti oksida dan juga antikanser. 




Wahh.. banyaknya khasiat di dalam sebiji tomato. Tapi nak menikmati sebiji tomato mentah begitu saja. Mungkin tidak begitu menepati selera. Walaupun kurang menepati selera tapi pengambilannya masih perlu kerana badan kita memerlukan khasiatnya. 

Hanya ada satu cara mudah iaitu menjadikan Tomato sebagai jus yang enak dinikmati.  Untuk  mendapatkan rasa yang lebih enak lagi. Anda boleh campurkan jus tomato tadi bersama susu segar ataupun satu sudu madu. Dan ditambahkan pula dengan beberapa ketul ais. 


Sarapan pagi - Jus Tomato bersama madu & Bihun Goreng Singapore


Manakala, tips untuk mendapatkan kulit yang cantik pula. Tomato tadi boleh diblander, kemudian jadikannya ais kiub. Selepas itu, amalkan mengosok muka anda dengan ais kiub tomato dua atau tiga kali seminggu. Jika rajin mengamalkannya. Kulit muka pasti menjadi glowing dan kurang masalah kulit.

Selain itu, Tomato juga boleh dijadikan sebagai masker.

 Caranya dengan, lecekkan buah tomato yang masak ranum. Kemudian sapu dimuka dan biarkan selama 15-20minit. Kemudian cuci dengan air. Amalkan seminggu 2-3kali seminggu. Ianya dapat mengatasi kulit yang berjerawat dan berminyak. 

Dan bagi anda mengalami masalah pori-pori besar atau kulit berminyak pula boleh cuba masker tomoto bersama perahan lemon. Pasti hasilnya tidak mendukacitakan. 

Selamat mencuba dan menikmati khasiat tomato untuk kecantikan dan juga kesihatan.

Jumpa lagi dientry akan datang.





















































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































ESP SACHET SHAKLEE ..BERKHASIAT DAN MUDAH DIBAWA

BY icetanggo IN No comments

 Assalamualaikum, 

Jika dahulu ESP boleh didapati didalam Canister. Tetapi sekarang dah ada pembaharuan.

Memperkenalkan keluaran terbaru daripada Shaklee. Iaitu ESP dalam bentuk sachet.  Didalam satu sachet mengandungi 14gram serbuk ESP. Manakala, didalam satu kotak terdapat 10 sachet.

Dari segi harga pula. ianya boleh di dapati dengan harga dibawah RM100.. Menarik kan.. Dengan harga yang mesra poket  boleh ler kita dapatkan ESP Sachet Shaklee ini.



Jadinya, ESP di dalam bentuk sachet ini lagi mudah dibawa dan disediakan. Cuma perlu tuang cawan atau mug dan bancuhkan dengan air suam. Terus, sedia dinikmati. 

Sedap pun sedap. Khasiatnya pun banyak untuk tubuh badan.

 Dengan adanya ESP Sachet Shaklee ini,tak perlu dah, bawa satu tong ESP. Bawa saja ESP Sachet  ESP tadi. Kalau nak pergi travel pun senang. Ruang di dalam beg pun jimat..(Dah lama kita tak pergi travel atau bercutikan, doa-doakanlah virus covid ini segera lenyap. Boleh kita semua menikmati kehidupan seperti sebelum munculnya Covid-19 nie).

Nak menikmati ESP kat Office pun senang, letak saja ESP Sachet didalam handbag. Sampai Office, boleh dibancuh pada masa yang sesuai. Sangat memudahkan dan sesuai bagi mereka yang sibuk dengan kerja-kerja pejabat.

Dengan adanya ESP Sachet ini, ianya bukan saja mudah disediakan. Malah, mengadungi khasiat yang banyak untuk tubuh badan.

Jika perut lapar, ia mampu mengalas perut tadi agar tidak lapar keterlaluan sehingga ketar lutut. Inginkan kulit cantik, bersih. Boleh amalkan minum ESP sachet ini setiap hari. Banyak lagi manafaat ESP ini, jika diamalkan secara konsisten. 

Sekiranya anda ingin mendapatkan ESP Sachet ini. 

Sudilah kiranya  Www.wasap.my/60172569166/ESPSachetShaklee

Penghantaran PERCUMA disekitar Seremban, Bandar Sri Sendayan, Bandar Ainsdale, Seremban 2 dan Port Dickson







Apakah itu HIPERGLISEMIA

BY icetanggo IN , , 1 comment


Hiperglisemia merupakan salah satu isitilah yang popular dikalangan pesakit diabetes.

Ianya terjadi apabila paras gula dalam darah menjadi terlalu tinggi dan pesakit gagal mengawal gula didalam darah dengan baik.

Punca-punca Hiperglisemia ini terjadi  kerana insulin dalam badan tidak cukup untuk menampung paras gula yang tinggi didalam badan.

Antara faktor lain terjadinya Hiperglisemia adalah kerana

1) Pesakit lupa mengambil ubat atau mengambil ubat kurang daripada yang disarankan oleh doktor termasuk suntikan insulin

2) Tidak mengamalkan cara pemakanan yang sihat atau makan makanan yang mengandung kadar gula yang tinggi.


3) Tidak sihat,jangkitan kuman, serangan jantung atau strok atau tekanan dimana badan memerlukan kadar insulin yang tinggi

4) Tiada aktiviti fizikal,kurang bergerak atau kurang bersenam

5) Kerap memakan ubat berjenis steroid.

Tanda-tanda pesakit Diabetes yang mengalami Hiperglisemia.

1) Kerap haus atau dahaga yang melampau

2) Pening Kepala

3) Penglihatan kabur

4) Kerap membuang air kecil

5) Lemah badan,letih dah lesu sepanjang hari

6) Mulut dan kulit menjadi kering

Sekiranya terjadi Hiperglisemia pesakit dinasihatkan seimbangkan pengambilan makanan, membuat sedikit aktiviti  fizikal seperti senaman ringan dan makan ubat yang disarankan untuk mengawal kadar glukos dalam badan..

Jika masih berterusan.Segeralah mendapat nasihat doktor

Bagi mengawal Hiperglisemia atau diabetis daripada terus melarat pengambilan supplement juga digalakkan buat pesakit.

Setiap satu supplement tersebut mempunyai peranan terbaik dan kelengkapan nutrisi buat kesihatan tubuh pesakit diabetes.

Peranan Supplement Shaklee bagi pesakit Diabetes..

ESP- Menyihatkan sel dan indeks glisemik yang rendah
Alfafa-Menstabilkan gula dalam darah
Vitalea-Membekalkan vitamin dan mineral yang lengkap
Zinc Complex - Membantu menghasilkan insulin dan mempercepatkan penyembuhan luka 
Gla- menghalang kompilasi semasa diabetes dan bagus untuk saraf 
B complex- Berperanan menukarkan gula dalam badan kepada tenaga.

Anda ingin dapatkan supplement bagi mengawal diabetis atau sebarang pertanyĆ an berkenaan produk Sgaklee.

Boleh whatsapp saya ditalian dibawah.
https://wa.me/60172569166?text=shakleeproduct





Kepentingan Pengambilan DHA bagi Kanak-kanak Dan Ibu Mengandung

BY icetanggo No comments



DHA atau nama saintifiknya Dokosaheksaenoik yang merupakan sejenis asid lemak omega 3 iaitu nutrisi yang diperlukan untuk perkembangan otak kanak-kanak.
DHA boleh didapati didalam makanan seperti ikan salmon,ikan mackerel dan ikan sardin. 

Menurut kajian, pengambilan DHA adalah sangat penting didalam perkembangan otak dan mata kanak-kanak.



Disebabkan itulah kebanyakan makanan dan minuman kanak-kanak dilengkapi dengan DHA.

Manakala, wanita hamil juga digalakkan mengambil DHA didalam diet mereka atau mengamalkan supplement yang mengandungi DHA disepanjang tempoh kehamilan.Bagi membentuk perkembangan otak bayi yang sihat disepanjang tempoh kehamilan.

Pengambilan DHA semasa mengandung dipercayai dapat meningkatkan minda bayi sehingga usianya 4 tahun.Dengan itu, ibu mengandung disarankan mengambil 400mg DHA sehari

Diantara manafaat atau kebaikan yang diperolehi oleh ibu hamil sekiranya mendapat DHA secukupnya adalah seperti:

1. Membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan.

2. Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang ataupun dikenali sebagai bayi tak cukup bulan

3. Mengurangkan risiko gila meroyan selepas melahirkan bayi

4. Mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil

Manakala, pentingnya khasiat DHA untuk bayi yang baru lahir ianya mampu membantu memudahkan pergerakan tangan dan penglihatan mata dengan lebih baik sehingga bayi tersebut berumur dua tahun.

Bagi ibu yang menyusukan anak pula, sememangnya perlu untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 400mg DHA setiap hari.




Manakala, bagi bayi yang berusia 6 bulan sehingga 2 tahun pengambilan DHA dapat membantu mengeluarkan hormon yang penting untuk perkembangan minda bayi.

Semasa anak berusia 2 tahun hingga 5 tahun pengambilan 200mg DHA sehari adalah amat penting bagi mengelakkan anak mengalami masalah penglihatan atau kemurungan.

Kajian membuktikan bahawa anak yang cukup menerima DHA akan membantu lebih fokus didalam kelas dan meningkatkan fungsi otak.

Dimana sel-sel otak berhubung dengan pantas.




Bagi anak yang kurang mendapat DHA sering dikaitkan dengan sukar mengingat dan lambat membaca.

Tercari-cari bekalan DHA harian yang mudah diamalkan serta mempunyai perbagai kebaikan bagi ibu yang sedang mengandung,bayi yang bakal dilahirkan dan anak yang sedang membesar.

Jawapannya adalah pengambilan Omega Guard yang dikenali sebagai Minyak Ikan Tulen Berkepekatan Tinggi.



No

Ingin mendapatkan bekalan DHA harian buat ibu mengandung dan anak.

Boleh hubungi saya secara terus ditalian 0172569166.

Resepi Kek Oren Yang Mudah Disediakan Mengikut Sukatan Cawan

BY icetanggo IN , , No comments


Jom buat kek!!!

Dah lama sangat rasanya tak buat kek oren nie..Masa mula-mula belajar buat kek dulu..Kek oren ini lah diantara kek yang cuba untuk dihasilkan..

Pernah sekali tersalah ikut resepi..Tak menjadi kek nya..Takpe..Takpe itu semua pengalaman.
Biasalah..Kita bukannya terer sangat dalam membaking nie..Kek yang tak menjadi ini perkara biasa..

Hari nie nak kongsikan resepi kek oren yang saya cuba tempohari..Alhamdulillah..berkat ikut satu per satu step resepi tadi..

Berjaya hasilkan kek oren yang sedap lagi membuka selera gitew...

Dah tinggal separuh...laris kek mama hari nie..

Jom intai-intai resepi dibawah ya...

Bahan-bahan yang diperlukan adalah:

3 cawan tepung gandum
1 1/2 cawan mentega -Saya guna majerin pelangi je
1 1/2 cawan gula castor
6 biji telur
1 sudu teh baking powder
2 sudu besar perahan limau Sunkist 
1 sudu parutan kulit limau Sunkist
2 sudu besar Oren Sunquick
Pewarna Oren

Cara-caranya adalah...
1.Pukul mentaga + gula hingga kembang
2.Masukkan telur sedikit demi sedikit, putar dgn kelajuan tinggi
3.Masukkan tepung berselang seli dgn perahan jus+oren sunquick+baking powder+Pewarna oren+parutan kulit limau
4.Masukkan adunan ke dlm loyang yg disapu butter
5.Bakar 45 minit~ 1 jam dgn suhu  180 ~200 degrees.

Bila dah masak..Keluarkan daripada ovendan tunggu sampai sejuk.Baru boleh dipotong.Potong ikut kesukaan anda ya..

Taraaa....Selamat mencuba dan Selamat menjamu selera..

5 Tips Latih Anak Berpuasa

BY icetanggo IN , , No comments

Hari ini masuk hari ke 9 kita berpuasa.Ada sedikit kelainan berpuasa tahun ini daripada tahun sebelumnya kerana masih lagi berada didalam tempoh Kawalan Pergerakan fasa ke 4 yang bermula dari 29 April sehinggalah 12 Mei 2020 nanti.

Ada kelebihan yang dinikmati sepanjang tempoh Kawalan Pergerakan ini.Anak-anak dapat berpuasa sepenuhnya dirumah dan dipantau oleh ibu dan ayah yang tidak bekerja.

Dapatlah melihat didepan mata sambil melayan kerenah anak-anak yang baru belajar untuk berpuasa.

Nak dijadikan cerita.Anak yang baru belajar puasa nie macam-macam keletah dan gelagatnya..Ala...macam kita kecik-kecik dulu laa...Begitulah seumpamanya..

Kat rumah nie..Sufiya baru belajar berpuasa.Hari pertama dia berpuasa.Terbaring keletihan saja..Sekejap-sekejap beliau akan bertanya...Mama,dah pukul berapa yea..Mama,berapa lama lagi kita nak berbuka puasa..Sehari tue banyak kali jugak lah soalan yang sama diajukan kepada saya.


Rasanya, mak-mak diluar sana pun pasti menghadapi situasi yang sama seperti saya.

Tanpa lengah lagi..Jom kita tengok tips apa yang boleh dilakukan bagi melatih anak kesayangan kita berpuasa sehingga ke penghujung Ramadhan nanti..

1. Ajar anak berpuasa secara berperingkat.

Berikan pendedahan awal dengan bercerita kepada anak tentang puasa,sahur dan bulan Ramadhan.Ataupun pasangkan lagu daripada kumpulan Raihan yang mendendangkan niat berpuasa.

Apabila anak-anak tahu serba sedikit tentang puasa.Mereka akan lebih bersemangat untuk cuba berpuasa.

Harus diingatkan....Jangan paksa anak berpuasa agar mereka tidak memberontak.Mulakan berpuasa dengan beberapa jam sahaja dahulu dan keesokannya ditambah sehingga ke waktu berbuka.

Pujuk dengan berhemah dan pastinya anak akan berjaya melengkapkan puasa satu hari penuh.

Perasaan saya,apabila melihat anak sudah pandai berpuasa penuh..Tetiba rasa sedih bercampur gumbira dan terharu pula dalam hati nie..Dalam hati berbisik,wah dah besar dah anak nie..Sudah pandai berpuasa..Biasalah mak-mak nie kan sensitip sikit..hehehheehee.

2.Masakan lauk kegemaran anak ketika berbuka atau bersahur

Saat berbuka adalah saat yang dinantikan.Apabila tiba waktu berbuka,rasa segar je badan. Bukan anak-anak saja.Kita yang dewasa ini pun turut sama juga.

Ibu-ibu boleh sediakan juadah kegemaran anak-anak ketika berbuka atau bersahur.Ini menambahkan lagi semangat anak untuk berpuasa keesokannya..

Tambahan pula,membuatkan rasa mereka lebih dihargai serta menambahkan selera makan anak tersebut.

Lauk yang simple dan mudah disediakan juga boleh menambat selera makan anak sebabnya juadah tadi disediakan dengan penuh kasih sayang...Tak gitew mak-mak semua..

Sambal telur hancur...Kegemaran Sufiya sepanjang bulan puasa nie..

3. Sediakan berbagai aktiviti yang menarik yang membuat masa terasa pantas berlalu.

Apabila ada aktiviti tersebut,dapat mengalihkan rasa rasa lapar tadi dan tidak terasa menunggu lama sehingga ke petang.

Ianya juga dapat mengelakkan daripada rasa bosan dan dapat mengeratkan hubungan sessi keluarga.

4. Sediakan makanan yang berkhasiat dan seimbang buat anak yang berpuasa.

Puasa tetap puasa.Makanan yang seimbang harus juga diberikan kepada anak yang sedang berpuasa.

Lebih-lebih lagi anak yang baru belajar berpuasa.Mereka lebih cenderung untuk muntah,dehidrasi,pening atau kembung perut..

Bawalah berjumpa doktor sekiranya anak mengalami masalah kesihatan ketika berpuasa.

5.Berikan Pujian atau Hadiah apabila anak berjaya berpuasa..

Tahniah..Anak berjaya berpuasa dengan jayanya.
Sebagai tanda galakkan dan sokongan berilah hadiah ataupun pujian buat anak tadi..
Pastinya mereka gembira dan bersemangat untuk terus berpuasa pada hari keesokkannya dan ditahun-tahun seterusnya.. 

Selamat berpuasa buat anak-anak diluar sana.Percayalah, pengalaman berpuasa sewaktu kecil inilah akan menjadi kenangan Manis apabila anak dewasa kelak. 

Ibu ayah pula perlulah sediakanlah makanan yang lengkap nutrisi dan berkhasiat buat anak-anak yang baru saja belajar berpuasa ini.

Untuk penyediaan menu yang mudah serta melengkapkan nutrisi tubuh anak kesayangan.

Sediakanlah bancuhan mealshake daripada Shaklee  dan berikanlah Multivitamin Vitalea for Kids buat anak ketika bersahur atau waktu berbuka puasa.


Ianya kaya dengan nutrisi lengkap dan khasiat yang baik bagi perkembangan anak.Malah membuatkan anak lebih bertenaga dan cergas sepanjang hari serta seronok menjalani ibadah puasa.

Kebaikan Mealshake ini..
- Rasa vanilla yang sedap.Anak -anak pasti menyukainya.
- Kaya dengan protein yang menyihatkan del
-Mengandung zinc dan b-complex yang membentuk sel darah merah yang sihat.
-Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral
-Tiada pewarna dan perisa tiruan


Kebaikan Vitalea For Children
Rasanya anggur yang sedap.Tidak mengandung pewarna dan perisa tiruan.

Berbagai keperluan vitamin yang diperlukan buat Tubuh anak kesayangan.

Bagi tempahan mealshake buat anak kesayangan dan Multivitamin Vitalea for Kids.Anda boleh whatsapp saya terus dilink dibawah
http://www.wasap.my/60172569166

Bagi anda yang berada disekitar Bandar Sri Sendayan,Seremban dan Port Dickson penghantaran ke rumah anda juga disediakan.

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia juga disediakan buat anda yang berminat.

5 Tips Menghilangkan Pedih Hulu Hati

BY icetanggo No comments

Pernah mengalami pedih hulu hati.Seakan rasa terbakar dibahagian hulu hati sehinggalah merasa tidak selesa.

Ianya seakan rasa penuh  atau menyucuk-nyucuk dibahagian dada atau dibahagian tangah dada.

Pedih Hulu hati ini terjadi disebabkan asid yang berlebihan dibahagian dada.
Asus yang berlebihan pada dada berlarutan dan berulang-ulang sehinggalah rasa pedih.

Kebiasaannya,untuk menghilangkan rasa pedih hulu hati.Pesakit diminta untuk makan sedikit bagi mengalas perut yang kosong.

Apabila pedih hulu hati ini terjadi,pesakit akan meengalami rasa menusuk-nusuk dibahagian hulu hati.

Punca-punca terjadinya pedih hulu hati adalah disebabkan pula pemakanan yang tidak seimbang,gaya hidup yang tidak sihat,tidur yang tidak teratur,stress,kerap minum kopi atau kerap mengambil 
minuman beralkohol.


Bagi Mengatasi Masalah ini,saya kongsikan 5 Tips bagi Mengurangkan Masalah Pedih Hulu Hati.. 

1. Minum air suam dengan banyak.Sebaiknya minum 2 cawan air sebelum dan sesudah makan

2. Tidak bergantung kepada ubat penahan sakit semata-mata.

3.Mengamalkan pola pemakanan yang betul.Elakkan makanan terlalu berlemak atau terlalu pedas.

4. Elakkan perut kosong..Sentiasa bekalkan biskut atau roti bagi mengelakkan perut kosong.

5.Sekiranya pedih hulu hati masih berlarutan.Dapatkanlah nasihat doktor.

Begitulah serba sedikit tips bagi Mengatasi pedih hulu hati.Agar dapat memberi manafaat buat anda.

Minuman Isotonik Penambah Tenaga Sesuai Buat Satu Keluarga

BY icetanggo No comments




Mencari minuman tenaga yang selamat diminum bersama keluarga?Minuman yang menjadi bekalan angkasawan NASA..

Anda boleh dapatkan Performance Drink.Lebih-lebih lagi bulan puasa nanti setelah penat seharian berpuasa.

Pastinya masa berbuka puasa..Inginkan sesuatu yang sedap dan lazat diminum sekaligus mampu menambahkan tenaga.

Performance Drink ini boleh dibancuh kemudian dihidangkan diatas meja seterusnya dinikmati bersama sessi keluarga.


Anak yang sedang belajar berpuasa, ibu yang sedang hamil,ibu ayah yang dikategorikan sebagai warga emas dan semua ahli keluarga sesuai menikmati bancuhan Performance Drink ini


Jom kita tengok apakata penguna setelah minum Performance Drink

Testimoni1: Rasa air yang sedap dan fresh.Boleh diminum berkali-kali tanpa rasa bimbang
Testimoni 2: Walaupun Letih tetap bersemangat untuk bekerja.Bertenaga sehingga larut malam
Bagi mendapatkan Performance Drink anda boleh menghubungi saya secara terus atau whatsapp saya ditalian 0172569166

Penghantaran ke seluruh Malaysia disediakan dan Penghantaran Percuma bagi anda yang berada disekitar Bandar Sendayan,Port Dickson dan Seremban.

5 Tips Menghadapi Anak Yang Malas Belajar

BY icetanggo IN , No comments


Anak kurang rajin belajar antara topik yang sering menjadi perbualan dikalangan ibuayah. Keadaan ini akan menjadi kebimbangan ibuayah apabila anak tersebut bakal menghadapi peperiksaan besar.

Bagi menghadapi masalah ini ibuayah perlu bekerjasama dan bergandingan untuk menarik minat anak untuk belajar.

Si ayah tidak boleh hanya berharap kepada ibu untuk mengajar anak.Sebagai contoh hanya ibu saja yang mengajar anak tetapi si ayah tidak mengambil tahu mengenai pelajaran anak.

Atau didalam situasi lain.Si anak sedang belajar tetapi terdapat gangguan daripada bunyi televisyen yang kuat daripada ruang tamu.

Didalam sedar atau tidak, contoh tadi menjadi punca mengapa anak tidak berminat atau menjadi kurang berminat untuk belajar.

Di zaman yang serba canggih ini,pengunaan telefon bimbit atau gajet juga menjadi cabaran buat ibu ayah didalam menarik minat anak untuk belajar.

Dikongsikan 5 Tips bagi Menghadapi anak yang kurang minat belajar ini.Agar nanti dapat memberi manafaat kepada semua pembaca blog ini.

1.SEDIAKAN JADUAL BELAJAR UNTUK ANAK

Sediakan jadual belajar untuk anak.Agar anak lebih berdisplin didalam belajar dan mengetahui waktu belajar,bermain dan beriadah sudah pun ditetapkan.

Bagi menyediakan jadual belajar yang menarik minat anak selitkan aktiviti-aktiviti kreatif atau kraftangan didalam jadual tersebut.

2.SOKONGAN DARIPADA IBUAYAH.
Apabila anak sedang belajar ibu ayah perlukah memberi sokongan dan tunjuk ajar.Jadikan aktiviti anak yang belajar ini sebagai satu aktiviti keluarga.

Sekiranya perlu tutup TV ketika anak sedang belajar.Tutuplah TV itu sementara anak sedang belajar.Begitu juga dengan pengunaan telefon bimbit.

Untuk belajar dan terus belajar anak-anak sememangnya memerlukan sokongan daripada ibu ayah dirumah.

3.MOTIVASI DAN KESEDARAN
Ibu ayah juga perlu menanamkan kesedaran kepada anak-anak tentang pentingnya menuntut ilmu.Ilmu ini amat berguna pada kehidupan di masa akan datang.

Kata-kata motivasi dan galakan daripada ibu ayah pastinya akan meningkatkan lagi Semangat anak-anak untuk lebih rajin belajar.

4. SEDIAKAN TEMPAT BELAJAR YANG SESUAI
Suasana juga mempengaruhi minat anak untuk belajar.Sediakan tempat khas atau ruang khas untuk anak belajar.

Tempat tersebut haruslah jauh dari gangguan televisyen atau perkara-perkara yang boleh menyebabkan tumpuan anak terganggu ketika belajar.

5.DOA

Doa ibu adalah diantara yang paling mustajab dan ditlmakbulkan oleh Allah swt. Ibu ayah titipkanlah doa yang baik-baik buat anak kesayangan.Moga Allah lembutkan hati anak untuk belajar dan menerima nasihat.

Seterusnya, mudah didalam urusan pembelajaran.

Berikut adalah sedikit tips yang boleh dikongsikan.Dapat simpulkan ibuayahlah berperanan didalam membentuk lantas mendidik anak-anak.

Agar anak-anak kita menjadi insan yang cemerlang dan berguna kepada keluarga,bangsa dan agama satu hari nanti. 

Moga bermanafaat buat semua pembaca blog ini...