Wednesday, May 10, 2017

Vitamin C Sustained Release Yang Banyak Khasiatnya..

Assalamualaikum..



Dalam banyak -banyak vitamin.Vitamin C inilah merupakan kegemaran saya.Bukan saya seorang saja tau.Ramai lagi peminat vitamin C ini.

Nak tahu kerana apa?Kerana khasiat dan manafaatnya ler...Harga pun berpatutatan.

Jika sebelum berkenalan dengan Shaklee , saya hanya membeli vitamin C yang terdapat difarmasi.

Bertahun mengamalkkannya.Tidak ada perubahan yang dialami.

Setelah berkenalan dengan  vitamin C Sustained Released Shaklee ini.Barulah manafaatnya terasa.

Kurangnya terkena selsema dan demam.Kulit muka kelihatan lebih cerah,parut jerawat pun pudar dan jerawat pun segan nak singgah.

Itu kesan dan manafaatnya pada diri sendiri..Yang sebenarnya banyak lagi khasiat jika mengamalkan vitamin C ini secara beterusan..

Nak tahu khasiatnya.Meh sini saya cerita kan

1)Ianya membentuk kolegen.Bukan hanya untuk kulit.Tetapi untuk tulang,gusi,tulang rawan dan lutut.

Lutut jika kekurangan kolegen ia akan menjadi punca kepada sikit lutut.Kolegen bertindak sebagai pelincir kepada lutut.

Jika bekalan kolegen cukup.Maka akan berkuranglah bestkan tulang diantara lutut tadi dan akan kuranglah juga sakit lutut.

2)Meningkatkan sistem imun badan.Kalau rasa nak selsema atau demam.Lebih baiklah telan Vitamin C ini cepat- cepat. Supaya nanti tidak terjadi demam dan selsema.

Jika terjadi pun tidaklah sehingga menjadi demam dan selsema yang yg teruk.

3)Mengamalkan Vitamin C Sustained Released ini mengelakkan kulit menjadi kasar dan kering.

4)Mempercepatkan luka pembedahan menjadi kering

5) Menghapuskan radikal bebas yang menjadi punca kepada penyakit merbahaya seperti kanser,jantung dan arthritis.

Sememangnya banyak khasiat vitamin C ini.Jika dihuraikan satu persatu sememangnya entry ini akan panjang berjela-jela.

Apa kata, anda amalkan vitamin C ini dan rasai khasiatnya.Sememangnya berbaloi buat kesihatan dan juga kecantikan diri.

Nak dapatkannya sebotol hari ini.Boleh WhatsApp saya ditalian 0172569166.

Sehingga bertemu lagi dientry akan datang..Pastikan anda mencuba vitamin C Sustained Released hari ini...

Terbaik buat kesihatan dan juga kecantikan.....
Kongsikan:

Thursday, March 16, 2017

Supplement Buat Mangsa Kemalangan Yang Patah Kaki atau Tangan

Assalamualaikum,



Tiada siapa yang ingin terlibat dalam kemalangan.Tetapi,malang tidak berbau.Menyebabkan tercetusnya kemalangan

Pastinya kita sudahpun berhati-hati dan mengambil langkah keselamatan.Namun,jika sudah takdirnya tertulis.Kita terlibat didalam kemalangan.Maka,ianya tetap akan terjadi.

Tetapi,selagi boleh.Marilah kita mengelakkan diri daripada tercetus dan terlibat di dalamkemalangan.

Hari ini,dapat berita tentang seorang sepupu saya terlibat didalam kemalangan semasa pergi kerja.

Motor yang dibawa, dihimpit oleh sebuah kereta yang menyebabkan beliau terjatuh dan lantas terhantuk pada divider ditepi jalanraya.

Kesan daripada kemalangan itu,tangan kiri beliau patah dan jari kelingking dikaki kiri hancur.Disebabkan jari tadi telahpun hancur,jari tersebut terpaksa dipotong.

Aduh..terperanjat apabila mendengarnya.Bertabahlah sepupuku dengan ujian yang menimpa.Pasti ada hikmah disebalik kejadian ini.

Disebabkan kejadian tadi,saya mencadangkan pengambilan Set Tulang Patah Shaklee supaya dapat mempercepatkan penyembuhan  daripada kemalangan tadi.

Diantara supplement dan khasiat yang terdapat didalam set ini adalah



ESP- Sebagai sumber protein.Yang boleh membantu sel-sel tulang yang  baru.

Ostematrix- Merupakan sumber kalsium yang kaya dengan magnesium,zink,kuprum,fosforus yang membantu menguatkan tulang.

Boron yang terdapat didalam ostematrix ini,membantu didalam penyembuhan tulang yang patah.

Omega guard-sebagai pelincir kepada sendi dan melancarkan pergerakan.Sekaligus membantu penyembuhan luka

Vitamin C- Meningkatkan sistem imun badan dan membentuk kolegen tulang supaya lebih cepat sembuh.

Supplement ini hanya membantu dalam proses penyembuhan.Walaupun dah ambil supplement setiap hari.

Pengambilan ubat yang disarankan oleh doktor pun perlu diambil.Bagi seiring keperluan ubat dan juga nutrisi bagi tulang yang patah tadi.

Kita cuma berusaha untuk penyembuhan seperti sediakala.Dan berdoa kepadaNya agar penyembuhan menjadi milik kita supaya dapat menjalani kehidupan yang ceria seperti sebelum terjadinya kemalangan.

Saya mendoakan mereka yang mengalami tulang patah dan seangkatan dengannya diberi penyembuhan hendaknya..

Sehingga bertemu lagi,dilain entry...




Kongsikan:

Wednesday, March 15, 2017

Serangan Jantung Yang Menjadi Punca Kematian

Assalamualaikum....



Sedang asyik menonton drama TV, ada pulak adegan seorang anak muda terkena serangan jantung yang mengakibatkan kematian.Alahai, kesiannya.

Sememangnya menjadi dan berkesan lakonan pelakon muda yang berbakat besar itu.Maaflah, saya lupa namanya.Nanti saya ingat,saya tulis ye.

Jika dahulu serangan jantung selalu dikaitkan dengan mereka yang telah berumur.Tetapi sekarang tidak lagi.

Mereka yang muda, seusia saya pun berpotensi untuk mendapatkannya.Almaklumlah, bab pemakanan kita tidak menentu. Banyak makanan segera.Banyak perasa dan pewarna.

Pengambilan makanan yang berlemak dan berminyak.Ditambah pula,makanan yang mengandungi bahan pengawet. Yang boleh menyumbang kepada serangan jantung.

Bahaya..bahaya..bahaya..Jom semua kita jaga pemakanan.Jom, sebelum tidur kita malam ini. Kita audit makanan yang telah kita ambil pada waktu siang tadi..

Bagi mengelakkan serangan jantung daripada terjadi.

Mengikut Statistik WHO,Penyakit jantung koronari (serangan jantung & kegagalan jantung ) menduduki tempat pertama diikuti pula oleh stroke pada tangga kedua.

Disebabkan itu, saya nak kongsikan tanda-tanda serangan jantung.Supaya apabila ada tanda-tanda ini terjadi,boleh kita dapatkan rawatan segera diklinik atau hospital yang berhampiran..

Tanda-tanda serangan jantung bakal terjadi kepada anda.....

1) Rasa menyucuk-yucuk dibahagian jantung.Ini terjadi kerana otot jantung tidak berfungsi dengan normal

2) Sakit dibahagian luar dada yang disertakan dengan rasa tegang di bahagian belikat,tangan,leher,lengan dan jari

3) Jantung seperti dipulas dan mencengkam

4) Terasa seperti tercekik dan susah bernafas.

Begitulah dia serba sedikit tanda-tanda serangan jantung bakal terjadi.

Sebagai kesimpulannya.Marilah kit a pelihara jantung yang begitu berharga ini.Ianya seumpama enjin kereta.

Tanpa engine,kereta tidak bernyawa.Begitulah perumpamaan yang boleh diibaratkan.

Kita hanya manusia yang ingin mengelak daripada mendapat penyakit yang kronik.
Kongsikan:

Sunday, March 12, 2017

Darimana datangnya Motivasi

Assalamualaikum...



Biasa kita dengar tentang motivasi.Seseorang yang ingin berubah pastinya perlukan motivasi.Tetapi tahukah kita? Dari mana datangnya motivasi yang sebenar-benarnya..

Motivasi yang membawa perubahan secara berterusan.Yang bukan hanya separuh jalan.

Motivasi itu,datangnya dari dalam dari kita sendiri.Daripada kehendak diri.Daripada keinginan dan niat untuk berubah.Seterusnya berjaya dan terus berjaya.

Daripada keinginan untuk mengubah kehidupan supaya lebih berjaya dan bahagia.

Jika sesuatu yang berlaku didalam keadaan memaksa.Ianya bukan motivasi.Ianya akan bertukar menjadi paksaan.Pasti perubahan akan terhenti diseparuh jalan.Seperti kata pepatah "hangat-hangat najis ayam".Begitulah pepatahnya.

Marilah,kita bertanyakan pada diri.Perubahan apa yang ingin kita laksanakan.Kemudian,berubahlah seiring motivasi yang ada dari dalam diri.

Lantas dengan motivasi dalaman inilah menjadikan kita mampu mengapai impian yang kita mimpikan selama ini.

Selamat mencari dan memiliki motivasi dalaman yang jitu.

Sshingga bertemu di entry seterusnya
Kongsikan:

Friday, February 10, 2017

Cerita Tentang Duit itu Sensitif



Assalamualaikum,

Dah lama tak menulis di blog ini. Nampak penuh dengan sawang-sawang yang tidak sepatutnya. Sebelum sawangnya bertambah menebal. Lebih baiklah saya taipkan satu entry buat bacaan kalian.

Hari ini nak bercerita tentang duit. Sememangnya besar dan kuatnya pengaruh duit di dalam kehidupan seharian. Lebih-lebih zaman yang semuanya berbayar ketika ini. Huhuhu sangatlah terasa kecilnya nilai duit itu. Kita bukannya mata duitan tetapi itulah hakikatnya.

Tetapi cerita tentang duit ini sangat- sangat sensitif isunya. Hanya kita saja yang mengetahui bagaimanakah tahap kewangan kita. Jarang sekali ataupun tidak pernah sekali kita menceritakannya kepada orang lain.

Apabila berbicara tentang duit. Haruslah berhati-hati.

Tersalah cakap, Adik beradik boleh bermusuhan, rumah tangga boleh berantakan, kawan baik boleh  menjadi musuh ketat dan anak-beranak boleh bercakaran.

Bahaya..bahaya..bahaya.. Semuanya di sebabkan duit.Semuanya boleh menjadi kucar kacir.

Tetapi janganlah pulak kita menjadi hamba duit. Jika tidak mencukupi,kita usahakan sehingga mencukupi.

Peluang mencari income tambahan terbuka luas. Kita hanya perlu berusaha untuk mendapatkannya. Bersama Shaklee adalah semestinya. Setiap 15 haribulan pasti ada tambahan amount di dalan akaun bank.

Bisnesnya pun mudah, kualiti produk terjamin, produk halal. Syarikat pun sudah di kenali.

Nak tunggu lagi? Tunggu lama-lama sendiri juga yang rugi. Bagi anda yang tercari-cari untuk mencari pendapatan tambahan. Pertimbangkanlah untuk memulakan perniagaan bersama Team Shaklee saya. In Sha Allah kami bantu anda disepanjang perjalanan bisnes ini.

Ini adalah bisnes kita bersama-sama. Bersama kita kita berjaya membina empayar kecemerlangan di dalam bisnes ini.

Sehingga bertemu lagi dientry akan datang.

Kongsikan:

Tuesday, January 10, 2017

Pemecah Lemak Yang Selamat Di Makan & Semulajadi

Assalamualaikum,




Masih lagi bercerita tentang azam tahun baru. Biasalah selagi tak habis bulan Januari. Pastinya ada yang berazam pada tahun 2017 nie. Ingin kelihatan lansing dan kurus. Termasuklah saya sendiri. Tidaklah mahu kurus sangat. Tetapi kalau boleh, nak dapatkan berat badan yang ideal.

Begitulah hajatnya. Exercise sudah, kurangkan makan pun sudah. Tetapi, lemak masih tidak berganjak. Lebih-lebih lagi bahagian perut. Masih lagi menonjol. Degil sungguh lemak-lemak ini rupanya.

Di ketika inilah perlunya Lechitin. Please Lechitin ' Come to Mama". Tunjukkanlah khasiatmu. 

Marilah kita amalkan pengambilan Lechitin setiap hari. Tujuannya adalah untuk memecahkan lemak-lemak degil yang bertepek di badan. Lechitin ini merupakan pemecah lemak semulajadi yang selamat dimakan tanpa was-was.

Dengan mempunyai fungsi pemecah lemak dan mempercepatkan pembakaran lemak untuk mendapatkan kesan perlansingan yang seimbang.

Di dalam masa yang sama, Lechitin juga membantu memulihkan kesihatan hati dan menghalang daripada terjadinya darah tinggi. Serta mampu menghurai toksik di dalam usus. Sekaligus menjadi pelembut kepada najis. Lemak-lemak yang degil tadipun, akan keluar bersama najis.


Dengan konsisten mengamalkan Lechitin. Lemak-lemak degil di badan ini dapat di keluarrkan dan dihapuskan dengan selamat. Sekaligus, kita berjaya mencapai salah satu azam 2017 yang telah kita tuliskan tadi.

Badan menjadi ringan kerana sudah tiada lemak-lemak yang tidak diigini.

Sehingga bertemu lagi dientry akan datang.
Kongsikan:

Monday, January 09, 2017

8 Cara Sihat Seperti Rasullulah S.A.W

Assalamualaikum,


Kadangkala kita tercari-cari cara sihat bagaimana yang harus kita utamakan.Saya sendiri pun,sebenarnya tidak tahu dari mana hendak bermula.

Hajat dihati sememangnya ingin kekal sihat sehinggalah diakhir usia.Salah satu sebabnya nak lihat anak-anak membesar.Dan juga mudah untuk beribadat.Sekaligus,tidaklah bergantung pada sesiapa.

 Sekaligus tidak membebankan anak-anak ataupun insan-insan disekekitar.Begitulah hajatnya.

Oleh kerana itulah,saya menjebakkan diri dengan memakan supplement Shaklee ini.Biar sakit pun takde yang kronik.

Namun,kita cuma berusaha dan mencegah selebihnya ketentuan Allah.

Jadinya, ingin sihat sentiasa.Mari kita tengok cara Rasullulah S.A.W sihat.

1- Selalu Bangun Tidur Sebelum Subuh
2- Aktif Menjaga Kebersihan Diri
3- Tidak Makan Berlebihan
4- Gemar Berjalan Kaki
5- Tidak Menjadi Pemarah
6- Menjadi Seorang Yang Pemaaf
7- Tidak Per ah Iri Hati
8- Optimis Dan Tidak Berputus Asa

Itulah dia lapan point yang menjadi punca idola kita sihat sepanjang masa.Mari kita praktikkan bersama-sama.Disamping,kita mengamalkan sunnahNya.

Kita cuma mahukan yang terbaik buat diri dan insan disekeliling.

Sehingga berjumpa lagi dientry akan datang.
Kongsikan:

Sunday, January 08, 2017

Menghilangkan Kotoran Di Muka Bersama Make Up Removal Shaklee

Assalamualaikum,


Hujung minggu tiba lagi. Biasanya di hujung minggu inilah waktu yang sibuk bagi menghadiri jemputan kenduri. Setiap minggu dikatakan ada saja jemputan kenduri yang di terima. Jika tidak kenduri kahwin, kenduri rakan-rakan ibu atau ayah yang akan pergi menunaikan umrah. Paling tidak pun kenduri kesyukuran dan akikah anak kepada kawan-kawan sepejabat ataupun sewaktu sekolah dulu.

Mereka dah menjemput, rezeki nak makan lauk kenduri. Takkan mahu ditolak pula. Rugi pula rasanya.Lagipun apabila pergi kenduri dapatlah lagi merapatkan sirraturahim, hubungan kekeluargaan. Part yang paling best, apabila berjumpa kawan-kawan lama. Masa itulah segala bagai cerita keluar. Sehinggakan tidak sedar masa berlalu. 

Hujung minggu juga hari yang sibuk sebenarnya. Lebih-lebih lagi banyak aktiviti luar daripada rumah. Apabila sampai ke rumah semula. Muka sudahpun terasa sememeh, melekit dan berminyak. Tengok muka kat cermin. Nampak sememehnya dicampur dengan kepenatan.


Namun begitu, tidak dibiarkan begitu saja. Sebelum tidur. Ambil sedikit Make up Removal Shaklee. Tenyeh-tenyehkan kat muka secara pusaran.  Keluar segala kotoran, daki-daki yang melekat dekat muka. Rasa ringan sedikit kulit muka.

Selepas itu, kita cucikan pula muka dengan Pencuci Muka Nutriwhite. Picit sedikit saja, menghasilkan buih yang banyak. Satu tiub pencuci muka ini pengunaannya lebih sehingga enam bulan. Jenuh nak menghabiskannya. Jimat pun jimat.Sebabnya selagi tak habis takkan nak tukar yang baru.

Kemudian bilaskan dengan air yang bersih. Wah, lega rasanya.Kulit muka yang sememeh tadi terasa segar sekali. Terasa lembut saja. Tetiba saja hilang mengantuk disepanjang perjalanan tadi.


Dan disebabkan mata yang sudah hilang mengantuknya tadi. Maka terhasillah entri ini.

 Bagi anda yang tercari-cari Make up Removal yang menghilangkan segala kotoran diwajah berserta daki-daki degil. Memang direkemenkan dapatkan Make up Removal Shaklee ini. 

Bukan untuk golongan isteri saja boleh mengunakan Make up Removal Shaklee ini. Golongan Suami pun boleh memakainya. Lebih-lebih lagi gologan lelaki nie lagi banyak terdedah dengan habuk,debu dan segala bagai kotoran. Memang sesuai sangatlah gunakan Make up Removal ini.

Nak dijadikan cerita, ada kawan saya menghadiahkan suaminya Make up Removal & Pencuci Muka Nutriwhite ini. Setelah suaminya mengunakan Make Up Removal & Pencuci Muka Nutriwhite ini. Kulit suaminya menjadi bertambah cerah dan jerawat pun makin berkurangan. Dan diceritakan lagi, kawan saya rasa seperti menyesal sebab menghadiahkan suaminya dua produk hebat ini.

Macam-macamkan.  Anda pula bagaimana. Ingin mendapatkan Make up Removal Shaklee dan Pencuci Muka Nutriwhite ataupun rangkaian produk Shaklee yang lain. 

Boleh terus menghubungi saya. In Sha Allah, konsultasi terbaik buat anda akan diberikan.

Sehingga berjumpa lagi dientry akan datang.
Kongsikan:

Friday, January 06, 2017

Sihat dan Cantik Bersama Vivix

Assalamualaikum,


Setiap hari cantik dan sihat adalah diantara topik yang sering dibincangkan diantara saya dan rakan-rakan. Apabila usia mencecah 3 series dua perkara tadi menjadi keutamaan. 

Namun, yang utamanya adalah kesihatan. Dan kecantikan itu pula sebagai bonus. Awet muda pula sebagai bonus tambahan. Jika berjaya memperolehi pakej lengkap iaitu Sihat + Cantik + Awet Muda. Wah, sememangnya sangat-sangat bersyukur.

Pastinya apabila bertemu dengan wanita yang berusia tetapi masih kelihatan cantik dan awet muda,sudah tentulah perbagai soalan dan petua dicungkil dan dikorek. Seronok dan bersemangat nak dapatkan petua. Hajat dihati nak juga sihat dan cantik ketika berusia nanti.

Apabila dirisik-risik. Rupa -rupnya penguna dan peminat setia Vivix setelah 2 tahun.



Perasaan ingin mengetahui rahsia kekal muda dan.sihat ini membuatkan saya teruja. Sekaligus membuatkan saya terasa ingin mengamalkan VIVIX setiap hari.

Mengapa VIVIX? Kerana khasiat di dalamnya dan juga feedback positif daripada mereka yang mengamalkannya. Lebih-lebih lagi Vivix ini selamat diminum,halal dan telahpun menjalani ujian klinikal yang berjaya. Membuatkan boleh diminum untuk kesihatan tanpa was-was.



Dari segi ramuannya pula, Adalah daripada bahan-bahan yang berkhasiat, berkualiti dan bermutu tinggi. Di dalam setiap satu ramuan tersebut mengandungi khasiat terbaik buat kecantikan dan juga kesihatan.


Jadinya memang tiada kesilapan, jika mengambil keputusan untuk mengamalkan VIVIX setiap hari.

Bulan ini, January 2017 adalah Promosi Vivix. Setiap pembelian akan memperolehi penjimatan.


Kongsikan:

Thursday, January 05, 2017

Hilangkan Lingkaran Gelap Dibawah Mata Secara Selamat

Assalamualaikum,


Disebabkan kerap kali tidur lewat. menyebabkan dekat bawah mata ini terbentuknya lingkaran gelap Seakan mata panda.Sehinggakan ada kawan-kawan yang menegur.Ada juga yang agak-agak noty sehinggakan mengelarkan mata panda. "Budak mata panda" itulah gelarannya.

Pada permulaannya memang lucu.Namun apabila kerap sangat dipanggil sebegitu,kecil hati juga dibuatnya.

Tapi itu,bukannya kemahuan diri.Pastinya diri sendiri tidak mahu kelihatan seperti panda. Apatah lagi gelaran-gelaran yang tidak sedap di dengar.

Gabungan pengunaan Ovenight Renewal Whitening Cream & Enfuselle Eye Treatment menjadikan mata
kelihatan segar. Tiada lagi lebam di bawah mata

Namun, setelah menemui krim mata Shaklee. Produk yang sangat unik dan dihasilkan daripada bahan semulajadi.Menyegarkan mata yang letih.Sekaligus mengurangkan lingkaran gelap dibawah mata.Dan akhirnya menjadikan kontur mata kelihatan lebih cantik dan berseri.

Kini, mata menjadi cantik berseri.Tiada lagi mata seakan panda, Garis halus di sekitar mata pun turut serta hilang. Kulit pun menjadi cantik dan tegang.

Dan pula, tiada lagi gelaran lucu yang menghiris hati.Malah ada semakin ramai rakan-rakan mengunakan krim mata Shaklee ini.

Yang memberi gelaran pun turut sama, mengunakan Krim Mata Shaklee ini atau lebih dikenali sebagai Enfuselle Eye Treatment dan Overnight Renewal Whitening Krim.

Bagi anda di luar sana, Pastikan tidak menunggu sehingga mempunyai lingkaran mata gelap seperti mata panda.Cubalah Eye Treatment ini sekarang juga.

Anda pasti mengemari dan jatuh cinta dengan kesan yang diperolehi.


Kongsikan:

Wednesday, January 04, 2017

Promosi Januari 2017 - Super Duper Ohsem

Assalamualaikum,

Berakhir sudah 2016. Sudahpun melangkah masuk 2017. Kebiasaannya di awal tahun begini. Ramai yang sedang merangka azam sepanjang tahun. Apa yang perlu dicapai di pengakihran 2017 nanti. Jadinya, bagaimana dengan azam anda pada tahun 2017 ini.

Apakah perkara yang perlu difokuskan sepanjang 2017 ini. Renung-renungkanlah sejenak yea.

Kita tinggalkan sekejap cerita tentang azam baru. Di sini saya ingin war -warkan promosi Shaklee yang Super Duper Ohsem pada bulan ini.

Promosinya adalah.

Pilihan 1 - Sekiranya anda membuat pembelian setanyak 100 UV, Anda layak membeli Shakler Shaklee 600ml



Pilihan 2 - Sekiranya anda membuat pembelian 150UV, Anda layak membeli Shaker Shaklee 600ml @ Caratomax (beli 1 percuma 1) @ satu stackmulti dispenser @ Kedua-duanya sekali (Caratomax + Multi Stack Dispenser)

Pilihan 3 - Sekiranya anda membuat pembelian sebanyak 250 UV. Anda layak mendapat keahlian Shaklee secara PERCUMA + Penghantaran Percuma + Bonus bulanan + Anda layak membeli Shaker Shaklee 600ml @ Caratomax (beli 1 percuma 1) @ satu stackmulti dispenser @ Kedua-duanya sekali (Caratomax + Multi Stack Dispenser)



Menarikkan..

Di samping itu promosi produk yang hebat lagi terbaik untuk kesihatan juga menanti anda.

Dengan membeli 2 botol Vivix, akan memperolehi 5% diskaun. Sekaligus melayakkan anda untuk memiliki Pilihan 3.

ataupun

Dengan membeli 6 botol Vivix,akan memperolehi 1 botol Vivix secara percuma. Sekaligus melayakkan anda untuk memiliki pilihan 3.



Sangat Ohsem.. Sangat Menarik, Rasa rugi jika terlepas peluang keemasan ini.

 Lebih-lebih lagi sekarang ni promosi Vivix yang banyak khasiat untuk kesihatan. 

Siapa yang sepatutnya mendapatkan Vivix ini.

Mereka yang mempunyai kolestrol yang tinggi, Darah tinggi , Kencing Manis, 
Baru menjalani pembedahan, 
Yang ingin kelihatan awet muda, Yang ingin menghilangkan jerawat
Mereka yang sedang berdiet, Mereka yang menjaga kesihatan tubuh. Dipendekkan cerita, Vivix ini amat-amatlah sesuai buat mereka yang ingin menjaga kesihatan diri.

Oleh itu, Promosi Januari 2017 ini, tidak  harus dilupakan begitu saja.Kita mesti ambil peluang demi menjaga kesihatan diri, 

Maka dengan itu, janganlah kita ketinggalan untuk mendapatkan promosi yang SUPER DUPER OHSEM ini.


Kongsikan:

Friday, December 16, 2016

Kelebihan Membaca Surah Al-Waqiah

Assalamualaikum,



Salam Jumaat buat semua. Sekejap je hampir habis seminggu. 2017 pun hampir menyapa beberapa minggu lagi. Hari ini nak bercerita tentang kelebihan surah Al-Waqiah. Pastinya ramai yang sudah mengetahui kelebihan membaca surah ini. 

Namun, ianya tetap menjadi pilihan saya. Untuk membuatkan satu entry tentang surah ini didalam blog ini. Supaya ianya menjadi manafaat kepada saya sendiri dan juga peminat setia blog ini.

Rasullullah bersabda " Sesiapa membiasakan membaca surah Al-Waqiah, maka ia tidak akan kefakiran selamanya"

Menarikkan, oleh itu marilah kita membacanya setiap malam selepas saja solat Isyak. Dan harus diingat juga. Membaca surah ini. Haruslah ikhlaskan hati untuk beribadat. Jangan hanya fikirkan tentang kekayaan dan kemewahan dan duit. Jika itu yang difikirkan. Tak ikhlas namanya. Allah tak suka dengan orang yang tak ikhlas.

Niatkan juga, apabila kita berada ditahap kemewahan nanti. Supaya dapatlah kita memberi lebih daripada kebiasaan. Buat mereka yang lebih memerlukan.

Niat itu yang harus diutamakan.

Kelebihan Membaca Surah Al-Waqiah -1

Ianya merupakan amalan terbaik bagi wanita & gadis sebagai pemelihara dan pelindung diri dari kemudaratan dan kemiskinan.


Kelebihan Membaca Surah Al-Waqiah -2

Mereka yang membaca surah ini sebagai wirid. Dengan izin Allah akan beroleh kesenangan dan kemudahan selama-lamanya

Kelebihan Membaca Surah Al-Waqiah -3

Apabila surah ini dijadikan amalan oleh seseorang pada setiap malam sebanyak satu kali, maka ianya akan terhindar dari kemiskinan

Kelebihan Membaca Surah Al-Waqiah - 4

Jika dibaca surah ini disisi mayat ataupun orang sedang nazak. In Sha Allah, dipermudahkan rohnya keluar daripada jasad. 

Kelebihan Membaca Surah Al-Waqiah - 5

Boleh juga dijadikan dibacakan kepada ibu yang ingin bersalin ataupun dibacakan kepada orang yang sedang sakit. In Sha Allah, diringankan penderitaan yang dialami.



Begitulah dia serba sedikit kelebihan membaca surah Al-Waqiah ini. Bolehlah dijadikan amalan. Sedikit sebanyak apabila kita membaca surah ini. Ianya membuatkan kita mendekatkan diri dengan ayat-ayat Al-quran. 

Marilah kita bersama-sama beramal secara konsisten dengannya. Semoga bermanafaat buat anda.

Sehingga bertemu lagi di entry akan datang
Kongsikan:

Wednesday, December 14, 2016

Apakah itu Kanser?

Assalamualaikum,



Semasa menaip entry ini. Teringat saya pada seorang sahabat baik sewaktu sekolah dahulu. Seorang yang periang. Jika duduk besembang ataupun study bersama-sama. Pasti tidak kering gusi dibuatnya. Namun, Allah lebih sayangkan beliau. Sehari sebelum Aidilfitri pada tahun ini. Sahabat saya ini, telah pergi di jemput ilahi. kerana di sebabkan KANSER.

Ya, Kanserlah yang menjadi punca utama kematian pada ketika ini. Sekarang ini, ada bemacam-macam jenis kanser. Diantara penyakit kanser yang biasa kita dengar adalah kanser payudara, kanser otak, kanser ovari, kanser paru-paru dan bermacam-macam lagi jenis kanser.  Daripada kanser kulit sehinggalah kanser usus yang merbahayakan kesihatan. Jika tidak dirawat dan tiada pencegahan awal, kanser ini terus menjadi punca kepada kematian.

Penyakit kanser ini tidak mengenal umur, jantina, pangkat dan kedudukan.



Disebabkan itu, marilah kita meningkatkan kesedaran tentang kanser dan mengambil langkah awal dengan mencegah diri daripada terkena daripada penyakit yang bernama kanser ini.

Kanser terjadi disebabkan petumbuhan sel-sel badan yang tidak terkawal. Yang mana sel-sel badan ini tadi mula membiak secara berbeza dan terus berkembang membentuk sel-sel baru yang tidak normal. Sel-sel yang tidak normal ini tebentuk dan menyerang tisu-tisu badan yang lain. Membuatkan sel-sel badan menjadi kanser

Kanser yang terjadi adalah diakibatkan kegagalan sistem imun badan yang tidak befungsi dengan baik. Jika kita mempunyai sistem imun badan yang baik. Pastinya dapat mencegah daripada terjadinya kanser pada tubuh. Selain, daripada mempunyai sistem imun yang lemah. 

Faktor-faktor seperti pencemaran udara, terdedah dengan racun perosak, bahan-bahan perasa di dalam makanan, kekurangan nutrisi di dalam diet seharian dan keturunan. Juga menjadi faktor utama kepada sesorang itu menghidap kanser.


Oleh itu, marilah rakan dan taulan. Kita mengamalkan gaya hidup sihat dan mencegah diri daripada terkena sebarang kanser. Bersama-sama kita mengambil inisiatif menjaga kesihatan diri dan keluarga. Kesedaran awal yang kita ambil pada hari ini. Pastinya dapat mencegah diri daripada penyakit yang berbahaya ini.

Didoakan juga supaya kita semua terselamat daripada ancaman penyakit kanser yang menjadi punca utama kematian pada hari ini.

Sehingga bertemu lagi dientry akan datang
Kongsikan:

Kebaikan Alfafa Shaklee

Assalamualaikum,



  • Anda ingin kurus, boleh amalkan pengambilan Alfafa Complex
  • Anda ingin membuang toksin di dalam badan, mengamalkan Alfafa Complex adalah jawapannya
  • Anda ingin hilangkan jerawat, boleh juga mengamalkan Alfafa Complex 
  • Anda ingin menghilangkan keputihan, boleh juga mengamalkan Alfafa Complex
  • Anda ingin membanyakkan susu ibu, pastinya dengan mengamalkan Alfafa Complex ini, ianya membantu untuk membanyakkan susu ibu
  • Anda mempunyai masalah keintiman, Alfafa Complex adalah solusinya. Ianya berperanan seperti kacip fatimah bagi wanita


Jika diringkaskan cerita, sememangnya Alfafa Complex ini mengandungi 1001 kebaikan dan juga khasiat. Bukan saja untuk wanita tetapi golongan lelaki juga boleh mengamalkannya. Namun, tidak digalakkan pengambilannya buat ibu yang sedang mengandung dan juga mempunyai darah tinggi.



Alfafa Complex Shaklee ini telah dibangunkan oleh Dr Shaklee pada tahun 1950an lagi yang merupakan "Formula Shaklee Signature" pada ketika itu. 

Pokok Alfafa juga lebih dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Merupakan tumbuhan yang kaya dengan nutrisi dan juga zat galian. Kandungan yang terdapat di dalamnya adalah protin, asid amino, klorofil, serat, 15 jenis zat galian, 10 jenis vitamin, 8 enzim dan Fitokimia.

Penghasilan Alfafa Complex ini, mengunakan pokok Alfafa ( Medicago Sativa) yang ditanam secara oganik di California dengan mengunakan baja yang bebas daripada bahan kimia.Daun-daun pokok Alfafa yang telah matang, akan dikeringkan secara semulajadi dengan udara sebelum ianya menjadi serbuk dan dicompresskan menjadi tablet. Dengan pengawalan mutu dan kualiti yang ketat. Maka, terhasillah tablet Alfafa.

 Dimana setiap tablet Alfafa Shaklee ini mengandungi 300mg Alfafa. Jika memakan 10 biji Alfafa Complex ini khasiatnya seperti meminum segelas susu .

Setelah berkenalan dengan Kebaikan dan Bagaimana Alfafa Complex ini dihasilkan. Marilah kita intai-intai pula testimoni penguna yang telah mengamalkan Alfafa Complex ini.

Testimoni 1: Keputihan menjadi kering dan tumit kaki tiada lagi pecah-pecah. 

Testimoni Alfafa Complex 1 - Keputihan

Testimoni 2 : Mengetatkan faraj dan membantu masalah keintiman

Tsetimoni Alfafa Complex 2 - Masalah keintiman

Testimoni 3 : Menghilangkan masalah Ekzema, resdung dan memekatkan lagi air mani bagi lelaki


Testimoni Alfafa 3 - Merawat masalah Ekzema, resdung dan memekakan air mani

Testimoni 4 - Menghilangkan bau badan 

Testimoni Alfafa 4 - Bebas bau badan
Begitulah sedikit sebanyak infomasi dan testimoni tentang Alfafa Complex ini. Bukan setakat boleh dimakan. Alfafa Shaklee ini juga boleh di gunakan sebagai scrub di muka. Untuk menjadikan kulit muka lebih licin dan berseri. 

Banyakkan manafaat jika mengamalkkannya. Merawat secara dalaman dan juga luaran. Jika diamalkan secara konsisten. Pastinya masalah yang dihadapi berkurangan. Bagi anda yang ingin mengatasi masalah berbagai masalah kesihatan dalaman. Bolehlah mengamalkan Alfafa Complex ini. In Sha Allah dengan izin Allah. Anda berjaya pulih sepenuhnya dengan mengamalkan Alfafa Complex ini.


Penafian: Semua penulisan/Testimoni yang terdapat di ruangan ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan sebarang penyakit. Sekiranya pembaca mengalami masalah kesihatan adalah dinasihatkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan
Kongsikan:

Monday, December 12, 2016

Koleksi Gambar Hiasan Bilik Untuk Anak Lelaki dan Perempuan

Assalamualiakum,

Hari nie kita cerita bab mak-mak sikit yea. Bercerita tentang hiasan ataupun dekorasi bilik untuk anak. Anak-anak yang semakin membesar.  Setiap hari ada saja keletahnya. Kadang-kadang rasa seperti tak cukup tangan untuk menangani keletah mereka. Walaupun penat tapi terhibur. Betul tak, mak-mak sekalian. 

Pejam celik, pejam celik anak- anak sudah pun membesar. Bila melihatkan anak sendiri membesar. Alahai, rasa cepatnya masa berlalu. Rasa seperti semalam je, tapak kaki mereka besar 2 jari. Tapi sekarang. Panjangnya sudahpun sejengkal.

Di sebabkan itu, marilah kita intai-intai dekorasi bilik untuk anak lelaki dan perempuan. Gambar ini saya geogle je. Berangan-angan nak dekorasikan bilik Sufiya dan Muhaimin nanti. Ada rezeki. Bolehlah kita dekorasikan seakan gambar-gambar di bawah.

Tanpa membuang masa. Jomlah kita intai-intai gambar-gambar yang menarik hati itu. Kita tengok dekorasi untuk bilik anak perempuan dulu yea..


Susun atur yang kemas. Part yang paling saya suka rak buku tue. Nampak tersusun je. Kombinasi warna yang
menyerlah dan menarik. Cantikkan?


Nampak kemas. Warna pink dan putih yang melembut tue, rasa menaikkan seri bilik.
Cantik dan Simple. Cair hati dibuatnya.
Jika bilik anak perempuan penuh dengan warna pink. Maknya dah lah suka warna pink. Cair hati dibuatnya. Jom! Tanpa berlengah lagi, kita tengok dekorasi pilihan bilik untuk anak lelaki pula. 

Kemas dan teratur. Tak memerlukan ruang yang besar

Cantik dengan gambar Super hero di dinding. Menarik juga nih.
Simple tapi menarik. Tak kombinasi warna hitam nampak kemas

Menarik..Menarik dan Tertarik..Hati mak jatuh cinta sudah. Memang kecairan hati dibuatnya. Beginilah angan-angan untuk dekorasi bilik anak-anak. Kita kumpulkan dulu idea. Bila sampai masanya, kita deko mengikut kesesuaian dan kegemaran anak-anak. Hehehe. Harap entry ini juga dapat memberi idea kepada kawan-kawan yang ingin mendeko bilik buat anak.


Selamat mendekorasi bilik anak anda. Sehingga bertemu lagi dientry akan datang.

Kongsikan:

Tentang Saya

Tentang Saya
Kesihatan & Blogging Minat Saya. Berniat membantu anda supaya memperolehi kesihatan yang baik bersama Shaklee

Popular Posts

Categories

Contact Us

Name

Email *

Message *

Total Pageviews