Wednesday, December 31, 2014

Produk Penjagaan Kulit yang Terbaik & Terlaris..........


Tercari-cari produk penjagaan kulit yang terbaik dan terlaris di pasaran. Semestinya berlambak-lambak dipasaran. Kalau pergi kedai runcit pun boleh  temui produk untuk penjagaan kulit seperti pencuci muka, pelembap dan sebagainya. Bukan jenama dan harga yang menjadi masalah pada sekarang ini. Yang menjadi tumpuan utama adalah kesesuaian dan keberkesanan produk itu pada kulit muka.
Kadangkala sudah puas  memakai pencuci muka jenama ini, jenama itu, tetapi masalah berjerawat, kulit muka kusam masih lagi timbul dan kadangkala ia menjadi semakin teruk..
Pernah tak terfikir bagaimana untuk merawat kulit muka dari dalam?

Ingin tahu bagaimana merawat kulit muka dari dalam adalah dengan mengambil Supplement yang boleh membantu menyerikan lagi kulit muka anda. Ini adalah kerana dengan pengambilan supplement yang berterusan ianya mampu menghasilkan sel-sel kulit yang baru dan mampu meyerlahkan lagi kejelitaan anda.

Kesannya, kulit bertambah berseri, tiada masalah jerawat, bintik hitam jeragat dan kulit kusam.
Supplement yang mampu merawat masalah kulit dari dalam adalah :

Vitamin C – Ianya merupakan vitamin penting bagi kulit. 1 biji Vitamin C ini bersamaan 7.5 biji limau. Mampu bertindak sebagai anti-penuaan dan anti oksida, Mengurangkan kesan jerawat dan mempercepatkan proses proses pemulihan kulit.
Vitamin E – Mampu membentuk kolegen pada kulit, bertindak sebagai anti oksida dan mengalakkan proses pemulihan bagi kulit. Ianya boleh dibuat sebagai masker. Pengambilan secara berterusan mampu mempercepatkan proses pemulihan untuk kulit.

Vitamin B Complex-  Merupakan vitamin kecantikan yang penuh dengan khasiat sekaligus ia mengandungi Asid Folic. Mengurangkan tekanan dan stress. Apabila tiada tekanan, riang gembira dan wajah berseri senantiasa …
Jom kita lihat testimoni penguna yang telah mengamalkan Vitamin yang mempu merawat masalah kulit dari dalam

Testimoni 1:



Testimoni 2 :


 

 Testimoni 3:


Keputusannya : Kulit menjadi lebih cantik, berseri dan tiada lagi masalah kulit kusam. Boleh ucapkan SELAMAT TINGGAL kulit bermasalah..

Macamana kawan-kawan sekalian, teruja tak tengok perubahan kulit yang menjadi semakin cantik. Jika ingin rasai sendiri khasiat vitamin-vitamin yang mampu membuatkan kulit anda cantik, berseri. Inilah masanya, untuk mendapatkannya.....

Dimana untuk untuk mendapatkan Vitamin Kecantikan Shaklee ini..

Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam. Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan.

 Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman.. 
Kongsikan:

Tuesday, December 30, 2014

Milkbooster Terbaik.. ESP Pilihan Ibu Bijak


Masalah susu merudum. Risaunya hati. Bagaimana dengan penyusuan buat simanja nanti. Pastinya terganggu. Kebiasaannya ibu-ibulah yang paling risau. Jika ikutkan pengalaman saya yang tidak seberapa ini, semestinya ada perasaan sedih timbul menyelubungi diri.

Pastinya, ibu-ibu sekalian sedang mencari milkbooster terbaik buat anak kesayangan. Jika itu masalah yang ibu-ibu sekalian hadapi. Inilah masanya memilih ESP Shaklee. Kenapa saya cadangkan ESP Shaklee kepada ibu- ibu sekalian..
Jawapannya adalah…………….Dengan pengambilan ESP secara konsisten ianya mampu memeriahkan lagi susu anda sekaligus menambahkan nutrisi yang baik kepada bayi dan ibu-ibu sekalian. Sekaligus, ia mampu memekat susu ibu-ibu sekalian. Jangan terperanjat, Jika payudara anda akan sentiasa berasa penuh dengan susu kerana ia merupakan kesan daripada pengambilan ESP.
Dan lagi berita baik, berita baik, berita baik buat ibu-ibu sekalian, dengan pengambilan ESP, kulit muka akan bertambah cantik, glowing, mampu menghilangkan masalah kulit seperti jerawat, kesan jerawat, blackhead dan whitehead..Dan tidak ketinggalan ESP ini juga mampu mengurangkan rasa lapar buat ibu –ibu yang sedang menyusukan bayi.
Jika ibu-ibu yang sedang mengandung pula mengamalkan ESP ini, sejujurnya saya katakan kerana ia mampu menambahkan tenaga, dan meningkatkan imunisasi badan. Sekaligus boleh dijadikan sebagai persediaan untuk sessi penyusuan bersama si comel yang bakal lahir nanti.

Jom kita tengok testimoni, apa kata ibu-ibu yang telah mengamalkan ESP ini.
 
Testimoni 1 :

Testimoni 2 :



Testimoni 3 :

Keputusannya : Penguna Sangat BERPUASHATI...............

Memang tidak rugi jika anda mengamalkan ESP ini, Ianya sangat-sangat berbaloi untuk tubuh badan anda dan anak kesayangan anda. Dari segi harga pulak, jangan risau ianya sememangnya berbaloi dengan khasiat yang bakal anda miliki.

Dimana untuk untuk mendapatkan ESP Shaklee ini..

Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam. Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan.

 Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman..  
Kongsikan:

Monday, December 29, 2014

Tekanan selepas bersalin.


Waduh!! Tertekannya..…adakah ibu-ibu sekalian mengalami masalah ini. Mana tidaknya selepas kehadiran orang baru, semuanya berubah. Lebih- lebih lagi ibu-ibu baru, yang baru saja melahirkan anak.Kenapa mesti tertekan ibu-ibu sekalian, bukankah sikecil yang comel itu anugerah dari Allah s.w.t kepada kita sebagai nikmat dan rezeki yang tidak ternilai.

Salah satu punca tekanan yang dialami oleh ibu-ibu sekalian mesti berpunca daripada faktor kesihatan yang tidak mengizinkan. Betul tak?Almaklumlah, selepas melahirkan inilah ibu-ibu perlu berpantang dan perlu menyihatkan diri semula disamping memberikan perhatian yang khusus kepada sikecil yang tidak mengerti tentang apa-apa itu.

Sebelum kita mendapatkan solusi untuk mengatasi Tekanan ini. Jom kita kenal pasti apakah punca-punca yang boleh menyebabkan ibu-ibu sekalian berada di dalam tekanan.

1) Tidak mengetahui pemakanan apakah yang sesuai dan berkhasiat sepanjang tempoh berpantang sehingga menyebabkan badan menjadi lesu dan letih. Luka jahitan yang tidak pulih akibat pemakanan yang tidak seimbang.

2) Tidak mempunyai ilmu tentang penyusuan bayi dan bayi tidak dapat menyusu dengan sempurna. Tidur malam bayi terganggu dan bayi sentiasa meragam diakibatkan penyusuan bayi yang tidak sempurna.

3) Ibu yang risau tentang penambahan berat badan sedangkan ibu-ibu perlu mendapatkan pemakanan yang seimbang dan sihat.

Sebelum ibu-ibu sekalian terus tertekan dengan pengalaman baru selepas bersalin ini. Dapatkanlah set bersalin Shaklee yang mampu membantu ibu-ibu daripada perasaan tekanan ini dan seterusnya menikmati saat-saat indah berpantang bersama sikecil tersayang.
 
Tara!!! Inilah dia set berpantang Shaklee yang semestinya dimiliki oleh setiap ibu-ibu yang sedang berpantang. Ianya SELAMAT, SEMULAJADI & BERKESAN..


Dan dibawah merupakan testimoni penguna yang telah mengamalkan set berpantang Shaklee dan sememangnya mereka berpuashati dan berpuashati dengan mengambil set ini semasa tempoh berpantang...

Testimoni 1:


Testimoni 2 :


Testimoni 3 :
 
 
Set ini TIDAK memberi kesan kepada bayi seperti Cirit Birit, Panas & Alahan

Set ini BOLEH diambil terus sebaik saja selepas bersalin

Set ini BOLEH diambil bagi ibu-ibu yang mengalami keguguran dan Pembedahan – ianya mampu membaiki luka jahitan secepat mungkin
Set ini BOLEH memperbanyakkan susu ibu

Dimana untuk untuk mendapatkan set bersalin Shaklee ini..

Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam. Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan.

 Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman..

 
Kongsikan:

Thursday, December 25, 2014

Amalan Ketika Mengandung

Hari ini nak sharekan tentang amalan-amalan bermanafaat ketika mengandung. Almaklumlah sekarang nih tengah mengandung. Jika sebelum ni saya asyik blogwalking je kat blog-blog lain, hari ni saya nak sharekan  info-info amalan-amalan yang bermanafaat  untuk bakal-bakal ibu sekalian..

Semoga info ini boleh dijadikan panduan kita bersama..

1) Banyakkan Bertaubat kpd Allah swt diatas segala dosa dan kesalahan yang telah kita lakukan. Agar  bakal anak yang bakal lahir ini menjadi insan yang bertaqwa dan beramal soleh, Basahkan lidah dengan beristigfar kepada Allah s.w.t .

2) Jangan Tinggal Solat kerana ia mendekatkan diri dengan Allah swt

3) Banyakkan Membaca Al-Quran dan Membaca surah-surah pilihan setiap hari.

- Membaca Al fatihah & Ayat Kursi

- Membaca surah Yassin

- Membaca Surah Al-Taubah

- Membaca surah Yusuf - agar memperolehi anak yang soleh, sihat,cantik dan sempurna

- Membaca surah Luqman - agar memperolehi anak yang taat

- Membaca surah Maryam - memperolehi anak yang sabar dan taat

- Membaca surah An-Nahl ayat 78

3) Amalkan membaca doa supaya anak dipelihara di dalam kandungan. Saya dan suami sememangnya mengamalkan doa di bawah sejak mengandungkan Sufiya tempohari. Marilah kawan-kawan, ajak suami amalkan sekali doa ini. Semoga bermanafaat.


4) Makanlah, makanan yang halal & Berkhasiat ( Jom kita amalkan supplement Shaklee khas untuk ibu mengandung supaya khasiatnya diperolehi oleh badan kita dan anak didalam kandungan)

5) Banyakkan menghadiri majlis ilmu, membaca buku-buku ilmiah yang bermanafaat

6) Menjauhi amalan khurafat

7) Elakan diri daripada berbual kosong, mengumpat, menghina dan mencaci. Jaga mulut dan jaga tindakan.

8) Elakan makanan yang berbisa seperti ikan sembilang, ikan pari, nenas dan tapai.

9) Berbual-bual dengan anak di dalam kandungan

10) Jauhi sifat dendam dan dengki.

Inilah serba sedikit info tentang amalan ketika mengandung yang saya perolehi. Jika kawan-kawan ada info yang bermanafaat, sila-silakanlah share bersama saya.


Kongsikan:

Monday, December 08, 2014

Pengalaman Mengandung anak Kedua

Malam ni nak bercerita tentang pengalaman mengandung anak kedua ini...Memang betul kata mereka yang berpengalaman setiap anak tidak sama pembawakannya .. Inilah yang saya alami sekarang..

Jika masa mengandungkan Sufiya : Memang malas nak masuk dapur, nak masak apa-apa pun memang sangat-sangat malas. Jika dipendekkan cerita, kalau boleh tidak mahu lansung jejak kaki ke dapur..

Ketika ini: Alhamdulillah, rasanya macam biasa. Boleh lagi buat nasi goreng dan memasak seperti biasa, Kurang sikit rasa malasnya..siap ada planning nak buat kuih dan nak pergi belajar buat kuih lagi...

Jika masa mengandungkan Sufiya : Rasa mual,loya pening hanya pada waktu pagi sahaja. Waktu-waktu lain kembali normal..

Ketika ini : Peningnya tidak menentu..Pagi pening, Tengahari pening, malam pun pening..pening dan sememangnya memeningkan. pernah sekali semasa sembahyang saya nampak sejadah didepan mata tuh bergerak..

Jika masa mengandungkan Sufiya : kurang merasa haus dan kurang minum ais

Ketika ini : Selalu kehausan dan apabila mendapat minuman yang berais, alangkah nikmatnya ..hilang segala kehausan..

oklah setakat ini saja coretan peribadi buat kali ini.. nanti kita sambung dientry akan datang...terima kasih kerana sudi membaca dan melawat blog saya...Doakan saya dan anak di dalam kandungan ini sihat-sihat selalu ye..

tatatatitiittututu.....
Kongsikan:

Saturday, December 06, 2014

Kepentingan Asid Folic buat Ibu Hamil

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah dan Penyayang....

Tahniah...Anda di sahkan hamil.. Jom kita imbas kembali apa perasaan ketika itu. Mestilah seronok, gembira tak terkata dan rasa mahu melompat hingga siling, betul tak? Begitulah perasaan yang dialami oleh bakal-bakal itu dan termasuklah diri saya sendiri.

Selepas itu, mulalah terfikir makanan tambahan apa yang tebaik untuk diri sendiri dan anak di dalam kandungan ini. Pernah terdengar tentang Asid Folic? Semestinya pernahkan...Hari ini jom kita baca dan kaji tentang Kepentingan Asid Folic buat Ibu Hamil.

Asid Folic

Meupakan vitamin yang sangat penting untuk wanita yang sedang mengandung ini adalah kerana ia nebgandungi vitamin B9 yang sangat dipelukan untuk membina sel baru di dalam tubuh dan sangat larut di dalam air. Ianya boleh didapati secara semulajadi daripada makanan seperti

  • Hati ayam
  • Daging, ayam, telur
  • Kekacang
  • Beras perang, barli, oat
  • Sayuran hijau, Buah dan sayur warna kuning seperti pisang, buah oren, jagung, labu dan lain-lain
Bagi ibu mengandung ia merupakan makanan tambahan yang paling penting kerana amat diperlukan oleh bayi yang sedang membesar di dalam Rahim. Kekurangan vitamin ini boleh menyebabkan kesihatan bayi terjejas.


Kepentingan Asid folic 

1) Mengurangkan kecacatan saraf tunjang seperti gangguan pembentukan saraf tunjang 
2) Mengurangkan keguguran, lahir mati dan kelahiran pra matang dan kekurangan darah
3) Mengurangkan kecacatan pada bayi seperti sumbing lelangit, kecacatan pada jantung, kecacatan pada sistem pembuangan air kecil 

Dipetik daripada Dr Zubaidi.com...

Bagi wanita yang merancang untuk hamil, ambillah asid folik sekurang-kurangnya 3-6 bulan sebelum mengandung. Bagi wanita yang telah hamil pula, mereka dinasihatkan agar mengamalkan pengambilan folic acid setiap hari sejak awal kehamilan dan harus diteruskan sekurang-kurangnya untuk 12 minggu pertama. Ini kerana dalam usia kehamilan 12 minggu pertama perkembangan otak dan sistem saraf bayi dalam rahim berkembang dengan cepat. Apabila usia kehamilan memasuki trimester kedua iaitu berusia melebihi 13 minggu pengambilan folik asid boleh di hentikan. Tetapi digalakkan mengambil asid folik sehingga kelahiran bayi."

Ingin mencari supplement yang mengandungi Asid Folic.. Jawapannya adalah B Complex Shaklee. Saya cadangkan supaya ianya diambil sebiji sehari dan ianya sangat bagus dan mempunya manafaat kepada tubuh badan.

Saya sendiri mengamalkan pengambilan B Complex ini dan doktor juga menyarankan pengambilannya..

Diantara Khasiat yang terdapat di dalam Asid Foic Adalah:

  • Membantu untuk mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati dan mulut, serta otot di dalam saluran usus gastro.
  • Terlibat dalam penghasilan tenaga dan berguna untuk kemurungan dan stress. Ia adalah nutrien anti-tekanan.
  • Diperlukan untuk pembentukan darah, dengan itu, ia membantu mencegah anemia.
  • Membantu untuk mengelakkan sawan, epilepsi, dan membantu mengatasi keletihan dan ketagihan makanan.
  • Membina rambut yang sihat dan mencegah uban.
  • Membantu dalam merawat alergi, menyembuhkan luka, mengawal penyakit jantung, hiperaktif.
  • Membina tindak balas imun, mencegah kemandulan, masalah haid, multiple sclerosis, gangguan saraf, skizofrenia, membantu fungsi seksual , kesukaran penglihatan, masalah kehilangan berat badan, dan melindungi terhadap keracunan plumbum.

Bagi kawan- kawan yang ingin mendapatkan B Complex ini bolehlah Call/Sms/Whatsapp saya di talian 0172569166.

 Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam.  Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan.

 Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. 

 Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman.. 


Kongsikan:

Friday, November 28, 2014

Tanda-tanda awal kehamilan

Hari ini nak bercerita tentang tanda-tanda awal kehamilan. Kepada ibu-ibu yang berpengalaman melahirkan anak yang ramai semestinya sudah arif dengan tanda-tanda yang dialami, tetapi bagaimana pula dengan bakal ibu baru pastinya info ini memberikan sedikit sebanyak gambaran buat pembaca disana.

Tetapi jika berdasarkan pengalaman saya yang tak seberapa ini, kelewatan haid, diikuti dengan perasaan loya, mual dan pening adalah merupakan tanda-tanda besar yang menunjukkan saya perlu membeli sesuatu difarmasi.. Nak beli apa tu? Semestinya "Pregnancy Test"yang di cari.

Jom kita tengok apakah tanda-tanda awal kehamilan yang seterusnya............

1) Tidak datang haid
 
Jika haid anda teratur sebelum ini, tetapi pada bulan berikutnya lambat daripada biasa. Ini mungkin salah satu tanda yang menunujukkan anda telah pun hamil. Ambillah masa seminggu selepas daripada tarikh haid anda pada bulan lepas untuk menjalani ujian kehamilan.
 
Bagi yang mempunyai kitaran haid yang teratur, Tidak datang haid adalah merupakan tanda yang paling pasti menunujukan seseorang itu hamil
 
2) Mabuk / Morning Sickness
 
Alangkah bertuahnya sekira anda disahkan hamil tetapi tidak mengalami masalah mabuk atau morning sickness ini.
 
Keadaan ini akan menyebabkan anda berasa pening, loya dan mual ketika waktu pagi. Kadangkala rasa ini tidak menentu malam,petang,selepas makan tengahari ia tetap menyerang. Keadaan ini membuatkan diri menjadi tidak bertenaga lesu, lemah dan longlai dibuatnya.
 
Apapun ianya bergantung pada individu itu sendiri..ada yang mengalami sehingga bulan ke 4 kehamilan dan ada  juga mengalaminya sepanjang kehamilan. Apapun ianya merupakan pengalaman yang berharga buat bakal ibu sekalian.
 
3) Letih & Mengantuk
 
Pastinya ibu-ibu yang sedang mengandung akan merasa letih & mengantuk. Ini terjadi kerana perubahan hormon yangberlaku didalam tubuh. Disaat kehamilan ini semua anggota tubuh bekerja keras untuk membantu proses perkembangan dan pembesaran bayi di dalam kandungan.
 
4) Rasa lapar yang berpanjangan
 
Asyik-asyik ingin mengunyah, asyik-asyik ingin makan.. jika sebelumya tidak terjadi begini.. sentiasa lapar yang berpanjangan juga merupakan salah satu daripada tanda-tanda awal kehamilan.
 
Sekiranya ini berlaku kepada anda, jangan risau ianya merupakan perubahan hormon  yang bertindak balas dengan perkembangan bayi. Dicadangkan ambillah makanan yang berkhasiat didalam kuantiti yang sedikit tetapi kerap.
 
Jika diceritakan pengalaman saya, semasa mengandungkan sufiya tempohari saya amalan pengambilan badam,kismis dan kurma. Mesti setiap hari bekalan pasti ada di dalam beg. Jika tidak memang kelaparan tahap gigil lulut dibuatnya...
 
5) Kerap Kencing
 
Ini merupakan salah satu tanda perubahan hormon berlaku di dalam tubuh badan. Ianya menunjukan buah pinggang sedang bekerja keras sehinggakan menghasilkan banyak air kencing.
 
Setelah anda mengalami tanda-tanda diatas, Pergilah ke klinik untuk pastikan kehamilan anda dan dapatkan nasihat doktor untuk memastikan kandungan anda selamat daripada mengandung diluar Rahim.

****************************

Seterusnya bermulalah perjalanan baru di dalam hidup anda sebagai bakal ibu kepada anak-anak yang bertuah..Harus diingatkat ketika ini anda perlulah mendapatkan makanan yang berkhasiat bagi membantu perkembangan bayi yang berada didalam kandungan.

Jangan dilupakan bahawa anda boleh mendapatkan set Kehamilan Shaklee, yang telah diamalkan oleh ibu-ibu diluarsana dan sangat berpuashati dengan khasiat yang dinikmati sebelum ini.




Jom kita tengok testimoni ibu-ibu yang mengamalkan set kehamilan Shaklee sepanjang mereka hamil.


 Bagi kawan- kawan yang ingin mendapatkan Set Kehamilan Shaklee ini bolehlah Call/Sms/Whatsapp saya di talian 0172569166.

 Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam.

 Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan. Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan.

 Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman..


Kongsikan:

Friday, November 21, 2014

Tips mendapat Pahala yang Berterusan



Janganlah kamu baring ketika azan, dikatakan nanti jenazah kita berat.
 
Rasulullah S.A.W bersabda “Sebarkan Walaupun Daripada Sepotong Ayatku”
 
Jangan berkata-kata semasa azan, agar lidah tidak kelu menyebut shahadah ketika sarakatul maut..

 

5 perkara orang Islam patut tahu berkenaan dengan kesihatan Al-Quran ada mengajar kita menjaga kesihatan dengan membuat amalan seperti berikut:

 
1. Mandi pagi sebelum subuh atau sekurang-kurangnya sejam sebelum matahari naik. Air sejuk yang meresap ke dalam badan boleh mengurangkan lemak yang terkumpul. Kita boleh lihat orang mengamal mandi pagi kebanyakan badan tidak gemuk.
 
2. Rasulullah SAW mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air ais) setiap pagi. Mujarabnya, In sha Allah jauh dari penyakit (susah nak kena sakit).
 
3. Waktu solat subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit selepas membaca doa). Ia boleh mengelak dari sakit pening atau migrin. Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud. Ahli-ahli sains telah menemui beberapa milimeter ruang udara dalam saluran darah di kepala yang tidak dipenuhi darah. Dengan bersujud maka darah akan mengalir ke ruang berkenaan.
 
4. Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama ayam. Dikhuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion + ve, manakala dalam ikan mengandungi ion-ve, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tindak balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita. Orang yahudi suka memakan ikan tanpa bercampur dengan makanan berasaskan ayam.
 
5. Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan kanan dan bila habis hendaklah menjilat jari. Begitu juga ahli sains telah menjumpai bahawa enzyme banyak terkandung di celah jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur. (Enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan tidak hadam). Sabda Nabi Ilmu itu milik Tuhan, barangsiapa menyebarkan ilmu demi kebaikkan InsyaAllah, Allah akan menggandakan 10 kali kepadanya.
 
Cara Senang Untuk Dapatkan Pahala Walaupun Selepas Mati
 
- Pasang kipas di surau/masjid
wlaupun 1 , setiap kali org guna ,anda dpt pahala walau slps mati .
 
- Derma kerusi roda di hospital . Setiap kali psakit guna , anda akn dpt pahala .
 
- Beri baju kepada orang , setiap kali orang pakai , anda akan mendapat pahala
 
- Beri makanan kepada oramg , anda dapat pahala selagi makanan itu menjadi darah dagingnya .
 
- Menyampaikan ilmu yang bermanfaat , selagi mereka mengamalkan pahala anda tetap ada .
 
Tujuh Kalimah Yang Harus Di Biasakan..
 
1. Bismillahirrahmannirrahim – Setiap hendak melakukan sesuatu.
 
2. Alhamdulilah – Setiap habis melakukan sesuatu.
 
3. Astagafirullah – Jika melakukan sesuatu yang buruk.
 
4. InsyaAllah – Jika ingin melakukan sesuatu pada masa yang akan datang.
 
5. Laa hawla walaaquwwata illaah billaah – Bila tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat/melihat hal yang buruk.
 
6. Innalillahi wainna ilaihi rojiun – Jika melihat/menghadapi musibah atau menerima khabar kematian.
 
7. Lailaha illallah – Bacalah siang dan malam sebanyak-banyaknya.
Rasulullah bersabda,”Barangsiapa yang menyampaikan 1 ilmu sahaja dan ada org yang mengamalknnya, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala…

اَللَّهُمَّ صَلِّ َعلى سيدنا مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آِل سيدنا مُحَمَّد

Kongsikan  kepada rakan-rakan… Anda akan membuat beribu , malah berjuta-juta org berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W
 
Credit : Mr Google
Kongsikan:

Wednesday, November 12, 2014

Cara Mudah Untuk Awet Muda - Vivix Shaklee

Pertama kali berkenalan dengan Vivix Shaklee ini, memang membuat hati terasa teruja untuk memilikinya. Almaklumlah dengan khasiat yang terdapat didalamnya pasti membuatkan ramai yang terpikat. Bukan saja untuk diri sendiri tetapi buat sessi keluarga supaya dapat menikmati khasiat vivix ini.

Tapi bila difikirkan tentang harga...memang membuatkan sesiapa pun berfikir panjang untuk memilikinya walaupun sebotol. Apa hendak dikisahkan tentang harga jika khasiatnya mampu menghalang anda daripada menjadikan hospital sebagai rumah kedua.. Berbaloikan..sememangnya pasti berbaloi.. Bukankah mencegah itu lebih baik..

Vivix ini merupakan supplement anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee.

Manakala, di dalam satu penemuan utama kajian teknikal terkini menunjukan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular dan sekaligus ia mampu memelihara kesihatan jantung,kesihatan otak,kesihatan sendi,perlindungan antioksidaan dan kesihatan.

Salah satu kompenan yang terdapat didalam VIvix adalah anggur Muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan kerana pasangan tambahan kromosom ini, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan,fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidaan yang lebih kukuh.

Oleh kerana khasiat yang terkandung didalamnya, Alhamdulillah banyak juga masalah kesihatan dapat diatasi dengan pengambilan vivix ini. Dikongsikan bersama Testimoni penguna yang telah mengamalkan Vivix didalam diet seharian mereka.

Testimoni 1 : Penguna yangberpuashati setelah mengunakan vivix. Terdapat perubahan walaupun diri sendiri tidak menyedarinya..


Testimoni 2: Vivix bukan saja untuk perempuan tetapi lelaki juga boleh mengamalkannya..Untuk tampil lebih kacak dengan kulit muka yang berseri-seri



In Sha Allah dengan izin Allah swt dengan pengambilan vivix secara konsisten mampu membantu anda untuk kelihatan awet muda dengan cara yang mudah. Disamping itu, ianya dapat menolong membantu menjaga dan memelihara kesihatan badan secara keseluruhan.

Bersambung dientry akan datang.

 Bagi kawan- kawan yang ingin mendapatkan Vivix ini bolehlah Call/Sms/Whatsapp saya di talian 0172569166. 

Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam. Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan. 

Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. 

Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman..



Kongsikan:

Monday, November 10, 2014

Cara Mengatasi Masalah Parut Jerawat

Jika suatu masa dahulu masalah jerawat sentiasa menghantui,kini tiada lagi. Yang timbul sekarang masalah parut jerawat yang tidak dapat disembunyikan. Bila disapukan bedak parut dapat diselindung tetapi apabila hilang bedak dimuka. Maka, terlihatlah parut jerawat yang bertaburan diatas kulit muka kadangkala membuat rasa rendah diri, malu dan segan apabila berhadapan dengan orang ramai.

Ingin tahu cara mengatasi masalah parut jerawat ini.Jom kita berkenalan dengan Vitamin E Shaklee. harap-harap vitamin ini boleh membantu mendapatkan kulit muka yang licin,bersih dan berseri ala-ala model gitu.. Siapa yang tidak mahu kulit muka cantik & berseri, tak gitu..

Vitamin E Shaklee ini diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E yang digabungkan dengan 8 jenis vitamin E yang lain. Ianya merupakan Vitamin E yang lengkap dipasaran. 

Ianya bersifat antioksidaan dan mampu memperbaiki parut dan mengurangkan kesan parut. Sekiranya diamalkan secara konsisten parut dimuka akan hilang secara beransur-ansur dan kulit muka menjadi muda dan cantik kembali.

Apabila gambar berbicara, Jom kita tengok kesan kepada penguna yang telah mengamalkannya..

Testimoni 1: MenGhilangkan Parut Jerawat



Testimoni 2 : Menghilangkan parut jerawat dan menjadikan kulit semakin berseri


Alhamdulillah, Parut jerawat hilang,kulit pun menjadi semakin berseri. Memang tidak rugi jika mengamalkannya. Usah membazir ribuan ringgit, cubalah gunakan kaedah semulajadi ini bagi mengatasi masalah anda.

Bersambung dientry akan datang.

Bagi kawan- kawan yang ingin mendapatkan Vitamin E ini bolehlah Call/Sms/Whatsapp saya di talian 0172569166. Saya sedia membantu anda.

Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam. Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan. Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan.

Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman..
Kongsikan:

Sunday, November 09, 2014

Kebaikan Vitamin C Shaklee Kepada Penguna

Hari ini saya nak berkongsi tentang kebaikan vitamin C Shaklee kepada penguna. Ada yang pernah mencubanya  sebelum ini ataupun tidak pernah mencubanya walaupun sebotol. Jika anda tidak pernah mencubanya sebelum ini, inilah masanya untuk mendapatkannya sebotol. Cuba dulu, barulah tahu tentang keberkesananya.

Pengalaman saya sendiri sememangnya pencinta vitamin C Shaklee ini, sejak mula mengamalkannya sehinggalah sekarang, pasti ambil 1 sebiji selepas makan tengahari. Jika terlupa untuk ambil pada waktu tengahari, saya akan mengambil 2 biji sebelum tidur. Hasilnya, kurang terkena selsema, jarang-jarang demam.. Kalau demam sekali sekala tuh, biasalah..Saya cuma manusia biasa yang tidak mampu mengawal penyakit yang datang dan sedang berusaha menjaga kesihatan untuk keluarga dan anak tersayang.


Jom kita lihat apakah kebaikan Vitamin C Shaklee ini sehinggakan bukan saya seorang saja yang mengamalkannya. Vitamin C Shaklee ini juga merupakan HOT ITEM yang sering diorder oleh penguna Shaklee. Sebiji Vitamin C Shaklee ini, bersamaan dengan 7 biji Oren Sunkist.


Mampukah kita memakan 7 biji oren Sunkist di dalam sehari, jika tidak sememangnya Vitamin C inilah yang sepatutnya menjadi makanan tambahan seharian anda. Diantara kebaikan Shaklee adalah seperti berikut:



  • Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema
  • Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.
  • Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
Seterusnya, jom kita lihat testimoni penguna yang telah mengamalkan Vitamin C Shaklee ini..

Testimoni 1: Cuba lihat gambar dibawah. Lihatlah perbezaannya dan nilaikanlah sendiri. Apabila gambar berbicara...

 Testimoni 2 : Bukan saja untuk kulit tetapi untuk sangat-sangat untuk mereka yang kerap bersin dan selsema diwaktu pagi. Pilihan terbaik buat mereka yang kerap menghidap selsema.




Kesimpulannya, Vitamin C ini banyak kebaikkanya untuk tubuh badan anda, rugi jika anda tidak mencubanya. Sebotol pengunaanya tahan sehingga 6 bulan. Memang tidak rugi jika anda memilikinya, Pasti berbaloi.

Ingin dapatkannya hari ini.. Jangan malu-malu hubungi saya............  Pasti puas hati dan berbaloi-baloi!.  

Pekhidmatan penghantaran terus ke pintu rumah anda juga di sediakan sekiranya anda berada di sekitar Puchong, Shah Alam, Putra Height, Seri Kembangan, Serdang, Nilai, Salak Tinggi, Seremban, Seremban 2 dan Bandar Sri Sendayan. 

Penghantaran secara Pos Laju buat anda yang berada di Sabah & Serawak.. 

Dapatkan Penjimatan HArga, dengan mendaftarkan diri anda sebagai ahli Shaklee. Berpeluang menjalankan bisnes online, menambahkan ilmu pengetahuan tentang kesihatan dan sekaligus membuka mata anda tentang betapa pentingnya pengambilan makanan tambahan didalam diet seharian..

 Wakil Pengedar Shaklee Anda 
 Aisha Malek 
 Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1090534 ] 
 Contact Number : 017 256 9166  
SMS/WhatsApp : 017 256 9166 
 Emel :myaishamalek@gmail.com 
FB : Aisha Malek 

Penafian: Semua penulisan/Testimoni yang terdapat di ruangan ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan sebarang penyakit. Sekiranya pembaca mengalami masalah kesihatan adalah dinasihatkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan.







Kongsikan:

Saturday, November 08, 2014

Merancang untuk Hamil

Sudah mendirikan rumahtangga..Tahniah diucapkan..sekurang-kurang salah satu sunnah Nabi Muhammad s.a.w telah kita jejaki.. tetapi masih belum lagi dikurniakan cahaya mata.. memang merunsingkan.Kadangkala terpaksa menjawab berbagai persoalan yang bertubi-tubi di telinga. Biasalahkan Mulut tempayan boleh ditutup inikan pula mulut manusia.

Bukan saja riuh disebabkan mulut-mulut yang manis itu, kadangkala suasana rumah juga menjadi sepi. Tiada riang ria,tangisan,gelak ketawa daripada anak-anak..sungguh mengharukan.

"Kau nih, makcik tengok dah lama kahwin tapi bila nak mengandungnya?" atau "Bila nak mengandung, asik berdua jer". itulah contoh-contoh ayat yang biasa menyesakkan telinga. Betul tak? Kepada yang pernah mengalaminya mesti teramat-amat faham dengan situasi yang dialami..

Kepada kawan -kawan yang mengalaminya jangan tension,jangan stress, jangan panik dan jangan pula marah kepada makcik-makcik yang lemparkan soalan tadi. Sememangnya jawapan  kepada soalan tadi memang tidak terdapat di dalam skema jawapan. Ini semua adalah perancangan Allah S.w.t.

Kita manusia cuma boleh berdoa, berusaha & Berikhtiar..

Ikthiar apakah yang perlu anda dan suami lakukan..

Secara asasnya bagi langkah permulaan, saya cadangkan mengambil makanan tambahan seperti GLA Complex untuk isteri dan Zinc untuk suami. Kedua-dua supplement kini berperanan untuk meningkatkan kesuburan bagi anda suami dan isteri. Sekaligus boleh meningkatkan potensi isteri untuk hamil.

Masih lagi ragu-ragu tentang keberkesanan GLA Complex.. Jom Kita tengok testimoni penguna yang telah berjaya hamil dengan mengamalkan GLA di dalam diet seharian.

Testimoni 1 : Siapa sangka dengan pengambilan GLA Complex secara konsisten memberi peluang untuk ibu-ibu diluar sana untuk hamil semula.. Sangat berkesan..


Testimoni 2 : walaupun selepas keguguran, Puan Ida meneruskan pengambilan GLA Complex, nyata rezeki pemberian Allah tidak pernah putus bagi mereka yang berusaha dan akhirnya Puan ini berjaya hamil semula.


Testimoni 3 : Setelah lama berusaha, akhirnya berjaya.. Alhamdulillah rezeki..


Secara kesimpulannya , Maaf  saya ucapkan Jika anda tidak mengandung selepas mengamalkan Produk ini, kerana itu adalah kententuan Allah swt. Sesungguhnya tujuan saya adalah cuma ingin membantu anda diluar sana untuk berpeluang memperolehi cahayamata.

Kita berusaha, Allah Jua yang menentukan segalanya.Pasti ada hikmah disebalik kejadian....

Ingin dapatkannya hari ini. Jangan segan-segan dan malu-malu hubungi saya .Saya sedia membantu anda.

Penghantaran terus kedepan pintu rumah anda sekiranya anda berada disekitar Puchong, Shah Alam, Seri Kembangan, seremban, Nilai, Port Dickson, dan Bandar Sri Sendayan.

SMS/Whatsapp : 0172569166..Penghantaran mengunakan pos laju juga disediakan..
Kongsikan:

Thursday, November 06, 2014

Punca-punca Keletihan & Penawarnya.

Di dalam seharian banyak aktiviti yang kita lakukan sehinggakan keletihan. Itu adalah perkara yang normal bagi mereka yang sentiasa sibuk. Tetapi bagaimana pula bagi mereka yang minimum sibuknya daripada orang lain. Namun, masih lagi kerap merasa keletihan. Kadang kala lesu, lemah, longlai dan mengantuk diawal pagi..

Adakah anda mengalami masalah selalu merasa keletihan, lemah,longlai,lesu dan sering mengantuk. Masalah ini kadangkala membuatkan merasa malas dan kurang bermotivasi serta tidak bertenaga untuk  melaksanakan sesuatu kerja. Kadang kala nak senyum kat orang lain pun susah. Betul tak?

Oleh sebab itu, Jom kita lihat punca-punca dan penawarnya mengapa kita selalu keletihan . Diantara punca-puncanya adalah seperti berikut:

1) Jam tidur yang tidak mencukupi dan tidak mendapat tidur yang berkualiti
2) Tenaga yang tidak mencukupi disebabkan pemakanan yang tidak seimbang
3) Kurang darah merah (anemia)
4) Kafein yang berlebihan di dalam tubuh badan
5) Tanda -tanda menghidap penyakit kronik seperti darah tinggi, kencing manis, jantung dan kolestrol yang tinggi
6) Kurangnya air di dalam badan.

Bagi mengatasi masalah keletihan ini daripada berleluasa dan menganggu aktiviti harian anda. Saya cadangkan anda mencuba set CERGAS daripada Shaklee ini.

Sejujurnya satu ketika dulu saya juga seperti anda mengalami masalah Keletihan tetapi sejak mengamalkan set CERGAS ini membuatkan badan bertenaga dan tiada lagi mengalami tekanan darah rendah..Diantara vitamin asas yang terdapat di dalam set CERGAS ini adalah

Vitamin C
Fungsinya :
1) Meningkatkan sistem imun dan menjadikan badan sentiasa sihat
2) Membantu mengurangkan tekanan darah dan kolestrol
3) Membantu mengurangkan tanda-tanda demam dan selsema

B-Complex
Fungsinya:
1) memproses makanan kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan keletihan dan kelesuan.
2) Mengurangkan stress/keletihan,sakit kepala dan kemurungan
3) Terdapat asid foilic yang baik untuk ibu-ibu yang sedang hamil ataupun merancang untuk hamil
4) Mengurangkan masalah sengugut

Vitalea (Multivitamin)
Fungsinya:
1) Bertindak sebagai pelengkap nutrisi - melengkapkan nutrisi yang kurang didalam tubuh
2) Sebagai pemberi tenaga dan mengurangkan keletihan
3) Membantu proses pertumbuhan otot,rambut dan kuku


Pengambilan  vitamin ini sememangnya sangat berbaloi bagi diri anda dan sekaligus bagi poket anda. Daripada anda berulang alik ke klinik atau hospital, adalah lebih baik anda mencegah dan merawat keletihan yang sering anda alami itu dengan pengambilan set cergas ini.

Ucapkan SELAMAT TINGGAL keletihan & Kelesuan dan SELAMAT DATANG kecergasan dan kesihatan. Dan ianya sangat sesuai untuk semua peringkat umur terutamanya pelajar, pekerja  Surirumah dan Warga emas.


Kongsikan:

Wednesday, November 05, 2014

Panduan Mengerjakan Solat Tahajjud

Terdapat berbagai cara untuk melakukan sembahyang Tahajjud. Kesemua ini pernah dilakukan oleh Rasulullah. Di antara cara-cara nya adalah:-

  • Cara yang diceritakan oleh Ibnu Abbas r.a., iaitu:
Bahawa Rasulullah bangun dari tidurnya, lantas bersugi dan berwuduk. Kemudian baginda membaca awakhir (awal dan akhir) surah Ali Imran. Setelah itu baginda berdiri dan sembahyang dua rakaat dengan memanjangkan berdiri, rukuk dan sujud. Sesudah itu baginda tidur agak sebentar, kemudian bangun dan melakukan sebagaimana yang dilakukan tadi. Demikianlah berulang-ulang hinga sampai tiga kali sembahyang. Dan baginda akhiri Tahajjudnya itu dengan tiga rakaat Witir. Ketika azan Subuh berkumandangoleh muazzin, baginda keluar untuk pergi ke masjid, ketika itu Rasulullah s.a.w. membaca doa:


  • Cara yang diterangkan oleh Aishah, iaitu:
"Bahawa Rasulullah membuka sembahyangnya dengan dua rakaat yang ringan. Kemudian bersembahyang sebanyak 10 rakaat sunat Tahajjud dengan lima salam, akhirnya baginda melakukan sembahyang Witir sebanyak satu rakaat."
Di dalam riwayat yang lain, Aisyah menerangkan bahawa Rasulullah mengerjakan dua rakaat Iftitah, kemudian sembahyang Tahajjud sebanyak 6 rakaat dengan 3 salam. Akhirnya mengerjakan sembahyang Witir 5 rakaat dengan satu tasyahud dan satu salam.

Sementara dalam riwayatnya yang lain pula, Aisyah menerangkan bahawa Rasulullah mengerjakan sembahyang Tahajjud sebanyak 8 rakaat dengan 2 tasyahud dan 2 salam. Kemudian melakukan sembahyang Witir sebanyak 3 rakaat.


1.  Sebelum mengerjakan solat Tahajjud baca doa berikut

2.  Niat solat Tahajjud:
(Ushalli sunnatat tahajjudi rak’ataini Lillahi ta’ala)
Daku menunaikan solat Sunat Tahajjud dua rakaat, kerana Allah Ta’ala.


3.  Surah selepas Al-Fatihah:
a.      Rakaat pertama:    Ayat Al-Kursi  (7 kali)
Rakaat kedua:    Surah Al-Ikhlas  (11 kali)
Atau;
b.       Rakaat pertama:    Ayat Al-Kaafirun
Rakaat kedua:    Surah Al-Ikhlas
c.     Rasulullah SAW membaca 10 ayat terakhir, surah Al-Imran, pada solat Tahajjudnya
4. Selepas membaca tasbih pada sujud kedua dalam rakaat terakhir, bacalah doa berikut 3 kali:

5.  Selesai salam solat Tahajud, bacalah doa yang pernah dibaca oleh Rasulullah SAW ini:

6.  Doa Solat Sunat Tahajjud



KELEBIHAN  SOLAT TAHAJJUD


    1. Tahajjud adalah solat sunat yang paling afdal.
    2. Doa dimakbulkan Allah.
    3. Memperolehi ketenangan jiwa.
    4. Merasai diri hampir kepada Allah SWT.
    5. Diberikan keistimewaan oleh Allah SWT.
    6. Memperolehi pertolongan dan rahmat Allah.
    7. Menewaskan gangguan dan godaan syaitan.
    8. Mencegah dosa dan menghindari  penyakit.
    9. Menjadi lebih berdisiplin dalam melakukan tugas.
    10. Allah SWT memudahkan menerima ilmu yang dipelajari.
    11. Terkeluar daripada catatan sebagai golongan yang lalai.
    12. Dihormati masyarakat dan dijauhi daripada hasad dengki manusia.
    13. Allah SWT memberikan kemudahan dan rezeki yang berpanjangan.
    14. Orang bersolat Tahajud menjadi kesayangan Allah SWT.
    15. Diberi keistimewaan yang orang lain tidak perolehi.
    16. Mendapat kemuliaan Allah SWT di dunia dan akhirat.
    17. Meninggikan martabat seorang hamba di sisi Allah Azza Wa Jalla.
    18. Memudahkan hisab di akhirat dan melintasi Titian Siratal-Mustaqim.


MEMUDAHKAN SOLAT MALAM:


  1. Sebelum masuk tidur, berniat ingin melakukan solat tahajjud.
  2. Menjauhkan diri daripada perbuatan maksiat.
  3. Bersederhana makan dan minum pada waktu siang.
  4. Membaca ayat-ayat Al-Quran.

Rasulullah SAW bersabda: 

 “Sesiapa yang hendak tidur dan berniat untuk bangkit bagi mengerjakan solat sunat Tahajjud, kemudian tidurnya terlajak sampai ke pagi, maka dicatat niatnya itu sebagai satu pahala, manakala tidurnya pula dikira sebagai kurniaan Allah yang diberikan kepadanya.”   

(Riwayat al-Nasa’i dan Ibnu Majah r.a.)
sumber : Mr goggle
Kongsikan:

Tentang Saya

Tentang Saya
Kesihatan & Blogging Minat Saya. Berniat membantu anda supaya memperolehi kesihatan yang baik bersama Shaklee

Popular Posts

Categories

Contact Us

Name

Email *

Message *

Total Pageviews