Thursday, June 26, 2014

PHYTOCOL ST Menurunkan Kolestrol

Dianggarkan 6 juta penduduk Malaysia dikategorikan memiliki kolestrol yang tinggi. Kesan daripada Kolestrol yang tinggi ia akan mengakibatkan ramai rakyat Malaysia berpotensi untuk menghidap penyakit 3 serangkai iaitu Jantung, Stoke dan Darah Tinggi. Sekiranya ramai yang menghidap penyakit yang merbahaya ini, tidakkah kita terfikir apakah kesannya pada keluarganya kepada keluarga kita?
Disebabkan itu, pada Shaklee memperkenalkan Produk baru iaitu PHYTOCOL-ST dimana ianya berfungsi untuk menurunkan kolestrol secara semulajadi. In sha Allah dengan pengambilan yang konsisten, kolestrol dapat diturunkan dan kesihatan anda akan bertambah sihat.

Kesan buruk yang berlaku sekiranya kolestrol anda tidak dikawal, ianya akan menjadi plak di dinding arteri dan sekiranya arteri sudah tersumbat ianya mampu mengancam nyawa anda.  Bahayakan, tapi setakat mana kita mempunyai kesedaran terhadap kolestrol ini.

 Kelebihan yang bakal anda perolehi sekiranya memiliki PHYTOCOL-ST ini adalah seperti berikut :

  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.
Bagaimana Fitosterol bertindak
Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh anda dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL anda

Anda pun tak pasti samaada anda mempunyai kolestrol yang tinggi atau tidak. Jom kita tengok apakah tanda-tanda yang yang menunjukan tahap kolestrol anda tinggi..Benteras selagi belum parah, alangkah bahayanya jika kita lambat mengambil tindakan untuk kesihatan diri sendiri.

 Berikut adakah tanda-tanda kolesterol tinggi jika tidak dirawat segera ;
• Masalah Pernafasan
• Sakit dada
• Pening
• Denyutan jantung yang tidak tetap
• Loya dan muntah-muntah
• Kebimbangan melampau
• Heartburn atau ketidakhadaman yang kerap
• Berpeluh dingin

Selagi belum kolestrol yang tinggi tadi menjadi semakin parah, kita masih mempunyai usaha untuk mengatasinya supaya Kolestrol yang jahat ini kembali normal iaitu dengan dengan


  • mengamalkan gaya hidup sihat
  • melakukan senaman secara rutin
  • kurangkan pengambilan alkohol
  • tidak merokok
  • diet dengan cara yang betul & sihat
  • dapatkan tidur secukupnya 6-8 jam sehari

Kongsikan:

Tuesday, June 24, 2014

Mencari Keberkatan Hidup

Pernahkah kita terdetik di hati rasa hairan dan ajaib kerana selalu tidak pernah cukup dalam budget bulanan??? Sedangkan gaji dan elaun yang diterima sama dengan rakan sepejabat? atau jualan dan bisnes kencang serta menghasilkan pendapatan luarbiasa lumayan....tahukah anda itu adalah tanda kurangnya berkat dalam hidup kita...


Siap bertungkus-lumus membuat dua tiga kerja sekali gus..tak cukup makan gaji, buat MLM,tak cukup jugak siap melabur sana-sini dengan harapan dapat hidup selesa dan senang-lenang...namun hasilnya biar banyak tetap laju mengalir keluar dengan sebab dan musabab yang tidak dijangka-jangka....banyak sebenarnya tanda-tanda jika kehidupan kita ini tidak mendatangkan keberkatan  Na’uzubillah...antaranya adalah 4 tanda di bawah...

Tanda-tanda hidup kita tak berkat ialah 
1. Duit banyak, tapi cepat habis.

Tak tau duit pergi mana. Pendapatan bertambah, tapi asyik tak cukup. Duit banyak dihabiskan pada benda yang sia-sia. Patutnya bila duit dapat banyak, sedekah pun kena la bertambah. Tapi tak, kita jadi makin kedekut. Sedekah tak bertambah, duit tetap habis ke tempat lain.



2. Buat kerja, tak siap.

Projek ada macam-macam, idea banyak, tapi satu pun tak berjaya. Macam-macam usaha dibuat, macam-macam projek kita cuba nak lakukan, tapi semuanya tergantung. Semuanya tergendala. Satu pun tak berjaya. Kalau ada yang menjadi, tapi tak seperti yang dirancangkan.

3. Buat sesuatu, tak dapat manfaat.

Baca buku banyak, tapi ilmu satu pun tak lekat.Puas menghadiri majlis2 ilmu tapi hati tetap keras membatu...jiwa terasa kosong melopong....seolah-olah ada yang terkurang dalam diri...sungguhpun hidup senang-lenang, wang berkoyan-koyan, rumah besar mewah...kereta berderet-deret... berpendidikan tinggi, ijazah berjela-jela, isteri-isteri cantik belaka , anak2 sempurna... hidup mewah, berpangkat,  berkuasa dan berharta...namun ada yang 'kurang' dirasa tapi tidak diketahui apakah 'benda' yang kurang itu...

4. Masa habis dengan sia-sia.

Kononnya sibuk, tapi sebenarnya banyak masa dihabiskan dengan perkara yang sia-sia. berjam-jam ber'facebook', tiap-tiap hari layan drama tengok TV, berborak kosong dengan kawan, main game sampai lupa minum dan makan,melepak sampai tak cukup hari dengan kawan-kawan. Tapi nak luang baca Quran 5 minit sehari pun tak boleh. Solat pun akhir waktu. Solat tak sampai 5 minit. Zikir langsung tak amal. Malah nak berdoa untuk diri sendiri pun malas.

Adakah anda salah seorang yang mengalami atau merasai tanda-tanda di atas?

Mari kita sama-sama muhasabah diri. Tanya pada diri, adakah kita salah seorang daripada orang yang tidak mendapat keberkatan dari Allah.

Aduh, alangkah malang dan rugi nya kalau kita gagal mendapat keberkatan dalam hidup ini. Kerana kita bukan saja akan rugi di dunia ini, malah akan bangkrap di akhirat nanti. Na’uzubillah. Sama-sama kita taubat dan mohon taufik hidayah daripada Allah ta’ala untuk memperbaiki iman dan amal kita masing-masing. Sama-sama muhasabah dan mengingati diri sendiri juga


Doa supaya mendapat keberkatan Hidup.


Sumber : Mr Google


Kongsikan:

TIPS: Mendidik Anak


Inilah anugerah terindah di dalam kehidupan ini, Semoga Sufiya membesar dengan sempurna, berjaya dan cemerlang didunia dan akhirat. Kasih sayang mama sentiasa bersamamu, anakku. Syukur padamu Ya Allah dengan nikmat yang dikurniakan.Alhamdulillah....

Sekadar Renungan bersama…Tips Mendidik Anak. Jom kita baca..
1) Jangan pukul anak dari lutut keatas
2) Jangan gunakan tangan/anggota tubuh kita utk memukul anak dengan tangan dan jangan sesekali mena…mpar anak pakai tangan kita. nanti anak jadi bertambah degil dan nakal dan tak boleh control
3) Rotan/pukul anak di telapak kakinya . Secara saintifiknya ada kaitan dengan refleksologi dan merangsang ke bahagian otak
…Sabda Rasulullah s.a.w.
“Berguraulah dengan anak kamu kala usianya satu hingga tujuh tahun. Berseronok dengan mereka, bergurau hingga naik atas belakang pun tak apa. Jika suka geletek, kejar atau usik anak asalkan hubungan rapat. Lepas tujuh hingga 14 tahun kita didik dan ajar, kalau salah pukullah dia (sebagai pengajaran)”
4) Mulakanlah hidup anak anda dengan nama panggilan yang baik. Nama panggilan yang kurang baik akan menyebabkan anak anda malu dan merasa rendah diri. (Dalam Islam sendiri nama panggilan yang baik adalah digalakkan).
5) Berikan anak anda pelukkan setiap hari (Kajian menunjukkan anak yang dipeluk setiap hari akan mempunyai kekuatan IQ yg lebih kuat daripada anak yang jarang dipeluk)
6) Pandanglah anak anda dengan pandangan kasih sayang (Pandangan ini akan membuatkan anak anda lebih yakin diri apabila berhadapan dengan persekitaran)
7) Berikan peneguhan setiap kali anak anda berbuat kebaikan (Berilah pujian, pelukkan, ciuman, hadiah ataupun sekurang-kurangnya senyuman untuk setiap kebaikan yang dilakukannya).
8) Janganlah mengharapkan anak anda yang belum matang itu melakukan sesuatu perbuatan baik secara berterusan, mereka hanya kanak-kanak yang sedang berkembang. Perkembangan mereka buatkan mereka ingin mengalami setiap perkaratermasuklah berbuat silap.
9) Apabila anda berhadapan dengan masalah kerja dan keluarga,pilihlah keluarga (Seorang penulis menyatakan anak-anak terus membesar. Masa itu terus berlalu dan tak akan kembali).
10) Di dalam membesarkan dan mendidik anak-anak, janganlah tuan/puan mengeluh. Keluhan akan membuatkan anak-anak merasakan diri mereka beban.
11) Dengarlah cerita anak anda, cerita itu tak akan dapat anda dengari lagi pada masa akan datang. Tunggu giliran anda untuk bercakap (Ini akan mengajar anak anda tentang giliran untuk bercakap)
12) Tenangkan anak anda setiap kali mereka memerlukannya.
13) Tunjukkan kepada anak anda bagaimana cara untuk menenangkan diri. Mereka akan menirunya.
14) Buatkan sedikit persediaan untuk anak-anak menyambut harijadinya. Sediakanlah hadiah harijadi yang unik walaupun harganya murah. Keunikan akan membuatkan anak anda belajar menghargai. (Anak2 yg dtg daripada persekitaran yang menghargai akan belajar menghargai orang lain).
15) Kemungkinan anak kita menerima pengajaran bukan pada kali pertama belajar. Mereka mungkin memerlukan kita mengajar mereka lebih daripada sekali.
16) Luangkanlah masa bersama anak anda diluar rumah, peganglah tangan anak-anak apabila anda berjalan dengan mereka. Mereka tentu akan merasa kepentingan kehadiran mereka dalam kehidupan anda suami isteri.
17) Dengarlah mimpi ngeri anak-anak anda. Mimpi ngeri mereka adalah begitu real dalam dunia mereka.
18) Hargailah permainan kesayangan anak anda. Mereka juga dalam masa yang sama akan menghargai barang-barang kesayangan anda. Elakkan daripada membuang barang kesayangan mereka walaupun sudah rosak. Mintalah kebenaran mereka sebelum berbuat demikian.
19) Janganlah membiarkan anak-anak anda tidur tanpa ciuman selamat malam,
20) Terimalah yang kadangkala anda bukanlah ibubapa yang sempurna. Ini akan mengurangkan stress menjadi ibu bapa.
21) Jangan selalu membawa bebanan kerja pejabat ke rumah. Anak-anak akan belajar bahawa kerja pejabat selalunya lebih penting daripada keluarga.
22) Anak menangis untuk melegakan keresahan mereka tetapi kadangkala cuma untuk sound effect sahaja. Bagaimanapun dengarilah mereka, dua puluh tahun dari sekarang anda pula yang akan menangis apabila rumah mula terasa sunyi. Anak-anak anda mula sibuk mendengar tangisan anak mereka sendiri.
“Anak- Anak ibarat kain putih. Ibu bapa lah yang mencorakkannya menjadi yahudi, nasrani atau majusi”
Sumber: Mr Google

* inilah anugerah terindah di dalam kehidupan ini, Semoga Sufiya membesar dengan sempurna, berjaya dan cemerlang didunia dan akhirat. Kasih sayang mama sentiasa bersamamu, anakku. Syukur padamu Ya Allah dengan nikmat yang dikurniakan.Alhamdulillah....
Kongsikan:

Monday, June 23, 2014

Set Berpuasa Shaklee..Khas untuk Semua


Ramadhan tiba, tinggal beberapa hari saja lagi. Puasa tahun lepas dah ganti belom? Jika belom, sempat lagi nak ganti disaat-saat terakhir ini. ataupun dah bersediakah kita untuk berpuasa pada tahun ini.

Sebut sahaja Ramadhan atau bulan puasa semestinya akan ditimbul macam-macam gelagatkan. Bermula dari bangkit sahur, sewaktu tengahari, petang, sehinggalah masa berbuka puasa. Bila diingatkan kembali kenangan berpuasa sewaktu kanak-kanak ribena satu ketika dulu pasti membuatkan tersenyum sensorang..betul tak?

Kebiasaannya bila bercerita tentang ramadhan ramai yang akan memperkatakan tentang keletihan, lesu, lemah,longlai lebih-lebih bagi anak-anak yang baru belajar berpuasa. Kadangkala kesian jugak bila kita melihat keadaan mereka tetapi demi tuntutan agama pasti kita menyuruh mereka mengagahkan diri sehingga waktu berbuka.

Untuk mengatasi masalah keletihan,kelesuan,lemah dan longlai ketika berpuasa dengan ini anda boleh dapatkan Set Berpuasa Shaklee ini. 

Ianya bukan saja sesuai untuk anak-anak tetapi sangat-sangat sesuai untuk mereka yang menghidap gastrik,ibu yang menyusukan bayi, mereka yang mementing kesihatan ketika berpuasa dan mereka yang bujang  yang mahukan bersahur secara mudah dan ringkas serta berkhasiat. Dipendekkan cerita Set Berpuasa Shaklee ini memang didatangkan khas untuk semua peringkat umur dan sessi keluarga.

Apakah yang terkandung di dalam Set Berpuasa Shaklee ini.

Performance Drink Shaklee
PD  ini merupakan minuman isotonik yang membantu mengecas semula tenaga anda apabila keletihan. Ia merupakan minuman yang tidak bergas, rendah sodium dan gula. 

Berperisa oren dan rasanya sangat sedap. Dengan mengambil PD ini ianya mampu mengelakan penyahidratan pada tubuh, mengelakkan badan merasa cepat letih akibat kehilangan bendalir. 

Di dalam masa yang sama PD ini mampu memberikan kelembapan kepada kulit anda

MealShake Shaklee
MS ini kaya dengan protein lengkap yang mengandungi 9 jenis asid amino, Vitamin D,magnesium. Khasiatnya amat membantu bagi perkembangan minda, tulang dan juga tumbesaran kanak-kanak. 

Sangat sesuai diambil oleh sessi Keluarga. Minuman berperisa vanila yang kaya dengan khasiat sememangnya membuatkan pembelian anda sangat berbaloi.

ESP
Ini minuman Kegemaran saya dicampur  bersama madu sememangnya menyelerakan dan mengenyangkan. Minuman ini mampu mengurangkan rasa lapar anda ketika berpuasa. Kepada ibu-ibu yang menyusu minuman ini berperanan sebagai MilkBooster bagi memperbanyakkan susu badan yang dihasilkan oleh badan anda.

 Di dalam masa yang sama, minuman ini boleh mencantikkan kulit. Sangat sesuai untuk pesakit gastrik ketika sedang berpuasa ini adalah kerana minuman ini diperkayakan dengan kalsium. Khasiat dan kebaikkannya sangat sesuai buat anda sessi keluarga.

Anda tidak perlu risau dan ragu-ragu , Produk ini dijamin Halal, diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia, Diperbuat secara semulajadi dan yang paling penting ianya tiada kesan sampingan.

Jangan Lepaskan peluang anda sementara stok masih ada..



Untuk tempahan, hubungi saya sekarang. Pasti puas hati dan berbaloi-baloi!. Pekhidmatan penghantaran terus ke pintu rumah anda juga di sediakan sekiranya anda berada di sekitar Puchong, Shah Alam, Putra Height, Seri Kembangan, Serdang, Nilai, Salak Tinggi, Seremban, Seremban 2 dan Bandar Sri Sendayan.


Wakil Pengedar Shaklee Anda


Aisha Malek
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1090534 ]
Contact Number : 017 256 9166
SMS/WhatsApp : 017 256 9166
Emel :myaishamalek@gmail.com
FB : Aisha Malek


Penafian: Semua penulisan/Testimoni yang terdapat di ruangan ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan sebarang penyakit. Sekiranya pembaca mengalami masalah kesihatan adalah dinasihatkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan

Kongsikan:

Sunday, June 22, 2014

Jualan Murah Shaklee..

Tengok tajuk macam tak percayakan. Shaklee ada jualan murah. sempena apa nih?? Anda ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga murah daripada pasaran. Dengan syarat anda kena baca sampai habis tanpa skip sepatah perkataan pun. Tunggu lama-lama nanti orang lain rebut peluang jadinya ..Jom kita baca, 

Kepada pelanggan yang dihormati, 

Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli dengan secara automatiknya anda akan mendapat   harga serendah 15% -20% daripada pasaran iaitu harga ahli. Ianya sememangnya menjimatkan wang anda, 

Sekiranya anda berminat untuk menerajui perniagaan anda sendiri di dalam bisnes Shaklee ini, anda boleh terus bermula sebaik saja anda berdaftar sebagai ahli Shaklee yang sah. Sebaliknya jika anda tidak berminat lansung untuk berniaga, tiada paksaan kepada diri anda, anda masih boleh membeli barangan  Shaklee untuk kegunaan anda sendiri dengan harga ahli yang ditawarkan.

Ahli Shaklee yang Sah, Menarik Sangat Ke?

Kepada Ahli Shaklee Yang aktif

1) Program Ganjaran Tunai
- Bonus Kumpulan Peribadi 21%
- Bonus Kepimpinan (sehingga 6 paras keatas)
- Intensif Koordinator (sehingga 1.5%)

2) Program Kereta

3) Program Konvensyen / Intensive

Ingin mengetahui secara details, akan saya terangkan sekiranya anda benar-benar berhasrat ingin memulakan perniagaan bersama Shaklee dan menjadi pengedar sah yang aktif.

Berminat untuk menjadi Pengedar Shaklee yang Sah, tetapi tidak tahu bagaimanakah caranya?
Dengan membuat pembayaran sebanyak RM 65 seumur hidup (tambahan RM10 bagi kos penghantaran starter kit bagi anda yang berjauhan dengan saya).   ataupun  anda membeli mana-mana produk Shaklee yang melebih 200 point dianggarkan sebanyak RM650 anda layak mendapat keahlian percuma. 

Untuk mengetahui caranya dengan lebih mudah dan jelas, jangan rasa segan silu atau was-was sms/whatsapp saya ditalian 0172569166. Saya sedia membantu anda.

100% Kebaikan berdaftar dengan saya, adalah kerana

Kelas bimbingan perniagaan online dan offline disediakan samada difacebook dan Group tertutup 
Tunjuk ajar daripada Master Coordinator yang berpengalaman
Coaching diseluruh malaysia
Meeting secara online 
sessi tunjuk ajar yang boleh dibawa bersama suami,isteri,anak-anak, ibu bapa dan lain-lain ahli keluarga yang berminat

Jangan lepaskan peluang keemasan ini, tidak perlu mencipta alasan.Peluang di tangan anda untuk bertindak.
Kongsikan:

Pembantu Rumah Moden - Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate

Hari Ahad biasa biasanya hari untuk mengemas rumah, lebih lebih lagi bagi ibu yang bekerja seperti saya ini. Hanya hujung minggu saja masa yang diperuntukkan untuk mengemas rumah. Kalau mengemas tuh semestinya di siapkan sehingga berpuashati. Sebab itulah seronoknya duduk rumah sendiri. Ikut suka hati hendak susun atur yang macamana. Takderlah dah penat-penat kita mengemas ada pulak Pengawas Kebersihan meletakkan barang yang telah kita susun atur ditempat yang asal memang stresslah dibuatnya kan.. 

Sekarang anda tidak perlu lagi risau tentang semua kotoran degil yang ada dirumah anda, dapatkan saja Basic H, ianya mampu berfungsi sebagai Pembantu Rumah Anda.


Tidak bertosik, Membersih secara Semulajadi

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Sebagai contohnya, bagi membersihkan kesan susu tertumpah di baju, bangkai serangga yang  terlekat pada tingkap dan sos yang tertumpah di lantai. Itu hanya tiga daripadanya, masih terdapat 997 cara penggunaan yang lain.
Sesuai untuk membersihkan seribu macam jenis kotoran di rumah
  • Kepekatan berganda di mana 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air mampu memberi kuasa pembersihan yang hebat dan berkesan
  • Pencuci serbaguna yang berkesan untuk menanggalkan kotoran dan minyak pada sebarang permukaan yang boleh dicuci tidak kira di dalam atau di luar rumah
  • Dapat menanggalkan kotoran berminyak yang paling degil tanpa meninggalkan sebarang kesan minyak
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H² dan hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
  • Tidak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan kotoran atau palitan
Sesuai untuk sebarang permukaan yang boleh dicuci sama ada di dalam atau di luar rumah:
  • Dinding
  • Permukaan dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Periuk, besen, pinggan dan mangkuk
  • Tingkap dan cermin
  • Perkakas
  • Benda-benda diperbuat daripada kayu
  • Perabot (Sila pastikan anda tidak menggunakannya bagi membersihkan akuarium atau bekas cecair pencuci cermin)
Tahukah Anda?
Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Cara penggunaan untuk kesan lebih memuaskan
Dapur, perkakas dapur, perabot, benda-benda yang diperbuat daripada kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
Campurkan ¼ sudu teh dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean
Periuk, besen dan pinggan mangkuk
Campurkan ½ sudu teh dengan 1 gelen air
Tingkap dan cerminCampurkan 1-2 titik dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean
LantaiCampurkan 1 sudu teh dengan 1 gelen air
Kain benang biri-biri, nilon dan fabrik berkualiti tinggi
Campurkan ½ sudu teh dengan sebesen air suam
Perbezaan Shaklee 
Selamat
  • Tidak bertoksik
  • Tanpa gas beracun
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan
  • Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
Mesra Alam
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan
Kongsikan:

Saturday, June 21, 2014

Migrain & cara mengatasiinya

Jangan ambil mudah sekiranya anda menghidap migrain. Ianya merupakan sakit kepala yang amat menyakitkan dan selalunya ianya berpunca daripada  beberapa faktor seperti tekanan perasaan, kurang makan ataupun tidur. Kerap merasa resah dan terdedah kepada cahaya yang silau juga boleh menyebabkan migrain berlaku. Kepada kebanyakan wanita, perubahan hormon juga boleh mengakibatkan berlakunya migrain terutamanya pada waktu haid.

Dari sudut perubatan, doktor mempercyai mingrain berlaku adalah berpunca daripada dalur darah yang mengembang dan menguncup secara mengejut dan ia mengakibatkan dakit kepala yang teramat sangat kepda pesakit.

Kebiasaannya apakah yang kita lakukan sekiranya mengalami MIGRAIN?

Jawapan saya ialah "Pain Killer". Sejak daripada Tingkatan 5 lagi sekiranya penyakit ini tiba-tiba menyerang semestinya saya mencari ubat yang dinamakan "Pain Killer" ini. Tanpa mengambil peduli kesan jangka panjang ataupun risiko yang yang bakal saya hadapi, TETAPI apabila sudah memikirkan tentang pentingya kesihatan dan mengapa saya perlu senantiasa sihat kini saya telah pun berubah dengan mengambil makanan tambahan ataupun supplement yang boleh membantu mengurnagkan Migrain ini.

Adakah Anda seperti saya, mengambil "Pain Killer" sebagai rawatan kepada MIgrain?
Adalah dinasihatkan jangan teruskan tabiat anda ini, dapatkan Supplement atau makanan tambahan yang bersesuaian bagi mengatasi masalah Migrain ini yang mana merupakan jalan alternatif kepada penghidap migrain seperti anda dan saya. Semestinya ianya untuk kesihatan anda. Adalah yang paling penting ketika ini ialah Kesihatan anda, Kesihatan saya dan Kesihatan Kita Bersama.

Mari kita lihat Jalan alternatif untuk Merawat Mingrain dengan Vitamin Shaklee?


OSTEMATRIX (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

•Mengandungi Kalsium yang mana dapat membantu kadar degupan jantung, mempertahankan funsi saraf otot,buah pinggang, mengurangkan kolestrol dan mampu menyelesaikan masalah insomnia.

• Dengan sebiji pil Ostematrix ianya juga mengandungi Mangnesium yang mana boleh mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang yang dipercayai ianya merupakan penyebab kepda migrain. Terdapat satu kajian yang mengatakan bahawa Magnesiun dapat membantu mengurangkan sakit kepala iaitu Migrain.

• Terdapat juga vitamin D yang membantu penyerapan Kalsium yang diperlukan oleh tubuh. Sekiranya kalisum tidak memiliki vitamin D ini ia akan mengakibatkan tubuh tidak dapat menyerap kalsium dengan sebaiknya.

B-COMPLEX

Mengandungi Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) yang mana boleh mengurangkan kesakitan akibat Migrain dan mengurangkan risiko diserang migrain, stress dan strok. Selain daripda mencegah Migrain, Selain daripda itu, Vitamin B Complex ini juga dikenali sebagai vitamin AntiStress dan boleh menjadikan kulit berseri-seri.


VITAMIN C

Vitamin C ini didatangkan dengan perbagai khasiat. Dengan pengambilannya secara berterusan ianya mampu memperbaiki masalah imsomnia, keresahan dan stress. Disamping itu juga, memberi manafaat kepada kulit anda sekaligus sebagai awet muda.

Anda tidak perlu risau dan ragu-ragu , Produk ini dijamin Halal, diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia, Diperbuat secara semulajadi dan yang paling penting ianya tiada kesan samping

Jangan Lepaskan peluang anda sementara stok masih ada..



Untuk tempahan, hubungi saya sekarang. Pasti puas hati dan berbaloi-baloi!. Pekhidmatan penghantaran terus ke pintu rumah anda juga di sediakan sekiranya anda berada di sekitar Puchong, Shah Alam, Putra Height, Seri Kembangan, Serdang, Nilai, Salak Tinggi, Seremban, Seremban 2 dan Bandar Sri Sendayan.


Wakil Pengedar Shaklee Anda


Aisha Malek
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1090534 ]
Contact Number : 017 256 9166
SMS/WhatsApp : 017 256 9166
Emel :myaishamalek@gmail.com
FB : Aisha Malek


Penafian: Semua penulisan/Testimoni yang terdapat di ruangan ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan sebarang penyakit. Sekiranya pembaca mengalami masalah kesihatan adalah dinasihatkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan



Kongsikan:

Friday, June 13, 2014

Hangatkan CintaMu Dengan Pelukan

Sudahkah Anda memeluk pasangan anda pada hari ini? Adakah Anda kerap memeluk pasangan anda. Berpelukan adalah salah satu sifat fizikal semulajadi. Ianya mempunyai kebaikan yang mana boleh

1) mengikat hubungan kasih sayang suami isteri dan sekali gus ianya
2) memberikan ketenteraman kepada pasangan - hormon serotonin dab dopamine yang dikeluarkan oleh kelenjar otak boleh memberikan rasa tenteram dang mampu mengawal tekanna dan kerisauan
3) melegakan kesakitan
4) memberikan ransangan positif kepada isteri
5) Berpeluk sekurang-kurangnya 10 minit sebelum tidur akan mengurangkan syak wasangka yang negetif terhadap pasangan

Itulah diantara kebaikan memeluk pasangan tetapi kadang-kadang kita juga lupa untuk mengamalkannya. Selepas membaca info ini, semestinya boleh dijadikan amalan wajib setiap hari setiap hari

4 FAKTA YANG PATUT DIAMBIL TAHU (KATEGORI PELUKAN)-BERDASARKAN KAJIAN YANG DILAKUKAN OLEH PAKAR PSIKOLOGI

1) Mendakap anda di dadanya - lelaki yang suka memeluk dan mendakap di bahagian dada biasanya ingin dipandang gagah sedangkan mereka memiliki keperibadian yang sangat lembut.

2) Memeluk anda dari belakang - lelaki yang suka memeluk dari belakang biasanya jarang meluahkan perasaannya melalui kata-kata tetapi mereka meluahkan perasaan melalui perlakuannya terhadap anda

3) Memeluk sambil meletakkan kepadanya kepangkuan anda - lelaki seperti ini suka dimanjakan dan sangat sentitif dan beranu meluahkan apa saja perasaannya dengan apa cara sekalipun

4) Merangkul Anda - Rangkulan menunjukkan si dia tidak selesa tetapi terpaksa memeluk anda kerana faham keadaan anda.


Fikirkan sejenak, sudahkah kita memeluk pasangan kita pada hari ini, Bilakah kali terakhir kita memeluk pasangan kita? sekiranya tiada lagi pelukan, tiada lagi ciuman atau tiada lagi kata-kata manis yang anda berikan terhadap pasangan anda. Kini sudah tiba masanya untuk anda mengeratkan mengeratkan lagi hubungan suami isteri.

Dengan mengambil set Cinta Shaklee ini, Pelukan + Hubungan Intim anda pasti mengembirakan. Khasiatnya mampu memberi manafaat kepada anda dan pasangan secara dalaman mahupun luaran.




Pemeriksaan Terhadap Bayi

Kongsikan:

Set Kesuburan Shaklee & Testimoni

Dulu Single, mereka disekeliling tanya,Bila nak kawin? Sesudah Kawin,mereka disekeliling tanya lagi, Bila nak ada anak?.Sesudah ada anak, mereka disekeliling bertanya lagi, Bila nak tambah sorang lagi?

Saya memang berpengalaman menghadapi persoalan diatas, sememangnya mengusutkan kepala. Betul tak?

Bagi menjawab dua persoalan diatas, saya mencadangkan kepada kawan-kawan untuk mengambil set kesuburan Shaklee.Ramai yang telah mencubanya dan berhasil.

Bagi menambahkan keyakinan kawan-kawan, saya sertakan dua testimoni pelanggan yang telah berjaya hamil mengunakan set kesuburan Shaklee ini.

Produk Shaklee dipercayai selama lebih 50 tahun kerana ianya Sentiasa Selamat,Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam. Doa saya senantiasa bersama usaha anda.


Untuk tempahan,sms/whatsapp 0172569166.Cod Sekitar Puchong,Seremban,Seremban 2,Port Dickson dan Bandar Sri Sendayan.
Kongsikan:

Wednesday, June 11, 2014

Pemeriksaan Terhadap Bayi

 Ketika bayi anda baru saja dilahirkan apakah perasaan anda pada ketika itu? Teringat pengalaman pertama melahirkan Sufiya tahun lepas. Saat dan ketika yang tidak mungkin diluput di ingatan ini. Ahamdulillah, dengan kurniaan rezeki Allah s.w.t, Sufiya selamat lahir dengan sempurna secara normal.

Jom kita timba ilmu apakah pemeriksaan yang dilakukan terhadap bayi kita yang baru lahir itu. Sumber saya dapat daripada Mr. Goggle.

 Selepas dilahirkan, keadaan bayi adalah sangat kecil manakala seluruh tubuhnya diselaputi bahan berminyak putih yang dikenali sebagai verniks. Sistem badannya masih belum berfungsi dengan betul. sebaik keluar daripada perut ibu, bayi akan segera diperiksa oleh pakar pediatrik. Ini bagi memastikan bayi normal dan boleh dibawa pulang selepas dilahirkan. Biasanya pemeriksaan ini dilakukan selepas bayi melepasi ujian Apgar. Berikut adalah pemeriksaan bayi secara keseluruhannya:

Ubun-ubun / Fontanel

•Dikendalikan dengan berhati-hati kerana tulang tengkoraknya belum bersambung. Tulang ini sepatutnya bercantum apabila bayi berusia 18 bulan.


Mata

•Untuk memastikan sama ada bayi mengalami masalah katarak atau pendarahan.


Ujian pendengaran

•Memerikasa keadaan telinga bayi sama ada normal atau tidak


Lelangit retak/sumbing

•Memastikan tidak berlaku kecacatan pada lelangit bayi


Tangan dan kaki

•Mungkin kebiruan kerana peredaran darah masih belum berfungsi dengan sempurna. Periksa bilangan jari-jemari. Periksa kaki untuk memastikan tidak ada masalah kaki tombol/club foot.


Tulang belakang

•Doktor mengerakkan jari bayi dari atas ke bawah bagi memastikan semua vertebra bayi berada pada kedudukan yang betul di sepanjang tulang belakangnya dan bayi juga tiada masalah spina bifida.


Pinggul

•Untuk memastikan tiada masalh terkehel dengan cara membengkokkan kaki bayi ke atas dan memusingkannya dengan lembut


Reflek

•Reflek primitif - boleh mengenggam jari yang diletakkan di tangan. Kakinya juga member tindak balas jika dirangsang.
•Reflek Moro – tindak balas bayi apabila diangkat dan dilepaskan, dia akan mengangkat tangannya tanda terkejut.


Jika semua tiada masalah, bermakna perkembangan neorologinya tiada masalah. Di bawah pula adalah perkara yang perlu anda semak dan periksa perkembangannya

Jantung, paru-paru dan perut

•Bagi memastikan semuanya tiada masalah


Kemaluan

•Kelihatan besar bagi kedua-dua jantina. Bagi bayi perempuan, mungkin terdapat sedikit lelehan dari farajnya disebabkan oleh hormone ibu dan akan hilang kemudian. Bagi bayi lelaki, doktor akan memastikan sama ada kedua-dua buah zakarnya telah turun atau belum.


Ukur lilit kepala

•Ukur lilit kepala diambil bagi memastikan bayi tiada masalah hydrecaphalus (kepala besar). Ukur lilit normal adalah di antara 32 hingga 36 sm

*********************************************************************************
Syukur Alhamdulillah apabila semuanya sempurna. Untuk mengekalkan kesempurnaan kurniaan Allah s.w.t ini, jangan kita abaikan tentang pemakanan bayi yang baru lahir ini. Untuk menambahkan susu badan dan badan senantiasa sihat adalah digalakan mengambil set penyusuan Shaklee. Ianya khas untuk melengkapkan nutrisi Ibu-ibu yang sedang menyusu dan bayi baru saja dilahir.

Segala kebaikan untuk ibu dan bayi terkandung di dalam set penyusuan Shaklee ini. Usah risau tentang keburukannya. Seeloknya anda mencuba terlebih dahulu, kemudian lihat kesannya terhadap anda dan bayi anda.

Ramai yang telah mencubanya..Anda bila lagi



Jangan Lepaskan peluang anda sementara stok masih ada..

Untuk tempahan, hubungi saya sekarang. Pasti puas hati dan berbaloi-baloi!. Pekhidmatan penghantaran terus ke pintu rumah anda juga di sediakan sekiranya anda berada di sekitar Puchong, Shah Alam, Putra Height, Seri Kembangan, Serdang, Nilai, Salak Tinggi, Seremban, Seremban 2 dan Bandar Sri Sendayan.


Wakil Pengedar Shaklee Anda


Aisha Malek
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1090534 ]
Contact Number : 017 256 9166
SMS/WhatsApp : 017 256 9166
Emel :myaishamalek@gmail.com
FB : Aisha Malek


Penafian: Semua penulisan/Testimoni yang terdapat di ruangan ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan sebarang penyakit. Sekiranya pembaca mengalami masalah kesihatan adalah dinasihatkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan

Kongsikan:

Tuesday, June 10, 2014

Khasiat & Manafaat Vitamin E Shaklee

Memandangkan bulan June 2014 ini merupakan bulan Promosi untuk Vitamin E Shaklee. Dimana penguna akan mendapatkan penjimatan yang hebat sekiranya mereka membeli Vitamin E pada bulan ini. Kepada semua peminat Vitamin E diluar sana, sudah sampai masanya untuk mencuba Vitamin E shaklee ini yang penh dengan berbagai khasiat dan manafaat kepada tubuh baadan anda.

Sekiranya anda membeli 6 botol Vitamin E Shaklee pada bulan ini, 1 botol PERCUMA bersedia menanti anda. Disamping itu juga anda berpeluang mendapat keahlian percuma.

Alamak!! banyaknyer kena beli sampai 6 botol? Semestinya persoalan ini yang timbul difikiran andakan? Apakata anda ajak kawan-kawan adik beradik,saudara mara untuk membeli vitamin E ini. Jika tidak pun anda sedekahkan atau jadikan hadiah hari jadi untuk mereka yang terdekat dengan anda. Pembelian anda semestinya berbaloi-baloi. Tak percaya?

Jom kita tengok khasiat dan Manafaat Vitamin E Shaklee ini, sehinggakan digemari oleh ibu-ibu,ayah-ayah dan semua lapisan peringkat umur.

PENGENALAN
 Ianya diperbuat daripda minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengn vitamin E, diekstrak dan digabungkan dengan 8 jenis vitamin E dan ianya merupakan vitamin E yang lengkap dipasaran.
Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memlihara membran sel-sel,sel darah merah dan tisu-tisu otot dan juga merupakan penyaktoksik semulajadi.

Khasiat & Manafaatnya

1) Melindungi Jantung - Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah,meningkatkan kolestrol HDL.mengurangkan tekanan darah dan menghalang penyakit jantung

2) Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif- Terdapat kajian yang telah dijalankan ,mengatakan para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sahari mampu meningkatkan kiraan sperma merka

3) Anti Penuaan - 1 Kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan,mengurangkan parut, garis halus.

4) Mampu melawan kanser, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas dan ianya juga mampu mengatasi masalah kesihatan


Jangan Lepaskan peluang anda sementara stok masih ada.. 

Untuk tempahan, hubungi saya sekarang. Pasti puas hati dan berbaloi-baloi!. Pekhidmatan penghantaran terus ke pintu rumah anda juga di sediakan sekiranya anda berada di sekitar Puchong, Shah Alam, Putra Height, Seri Kembangan, Serdang, Nilai, Salak Tinggi, Seremban, Seremban 2 dan Bandar Sri Sendayan.


Wakil Pengedar Shaklee Anda


Aisha Malek
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1090534 ]
Contact Number : 017 256 9166
SMS/WhatsApp : 017 256 9166
Emel :myaishamalek@gmail.com
FB : Aisha Malek


Penafian: Semua penulisan/Testimoni yang terdapat di ruangan ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan sebarang penyakit. Sekiranya pembaca mengalami masalah kesihatan adalah dinasihatkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan



Kongsikan:

Monday, June 09, 2014

Conference Shaklee 2013/2014 - 7 June 2014 & 8 June 2014

Kembali mencoret-coret..Dua hari bertapa di Conference Shaklee 2013/2014 memang satu pengalaman yang tidak dilupakan. Rasa seronok, gembira, teruja, ghairah dan bersemangat ketika menghadiri Conference ini. Al maklumlah saya ni tidak pernah aktif dengan mana-mana MLM sebelum ini.Kalau pergi SPCC (Sunway Pyramid Convention Centre) pun untuk menghadiri kursus yang dihantar oleh syarikat. Bila dah Join Shaklee ini, ianya sekali gus melenyapkan tanggapan negatif saya terhadap MLM. Shaklee bukan seperrti MLM lain. Yang perlu melaburkan beribu-ribu ringit untuk keahlian semata-mata.

Tujuan utamanya adalah membantu orang lain hidup sihat, disamping itu ianya juga boleh memperbaiki tahap kesihatan, dan Kesihatan Poket kita sekeluarga.

Mari kawan-kawan sertai Keluarga Shaklee saya, tahun depan beramai-ramai kita naik stage ambil award.

Sepanjang dua hari ini juga, saya bawak sekali Anak Dara kesayangan berconference bersama-sama. ada ker conference lain yang mengizinkan ibu bapa membawa anak-anak mereka.
Mesti tak ada kan.Terima kasih Sufiya dan Abah SUfiya kerana sudi menemankan mama menghadiri conference ini.

Walaupun tidak dapat apa-apa award pada tahun ini, siapa tahu tahun depan rezeki saya pula mengondol award yang dipertandingkan. Rasa macam nak rebut award APBH pun ada lah pulak.kihkihkih .

Nak ceritakan tentang perasaan, sangat-sangat teruja kerana melihat ramai insan-insan yang berjaya hasil usaha dan kerja keras mereka. Melihat mereka yang berjaya menerima anugerah diatas pentas, rasa cemburu pun ada. Abah Sufiya pun excited jugak, sempat lagi bergambar dengan Orang Kuat Shaklee.

Opps..nak cerita panjang memang tak cukup satu entry untuk mengambarkan bagaimana perasaan ini. Jadinya, Jom kita layan gambar yer..

Apa yang dapat disimpulkan adalah

1) Jika kita mahu menjadi positif, kita perlu berkawan dengan mereka yang positif. Begitu juga, kalau kita mahukan motivasi, kita perlukan kawan yang positif supaya dapat memberi inspirasi. Tidak kira siapa pun yang kita jumpa di dalam hidup kita ini, selagi mereka itu positif, jadikan mereka itu sumber inspirasi dan motivasi. Hidup ini terlalu singkat untuk dicomplicatedkan.

2) Jika kita mempunyai Impian yang besar. USahlah memberi alasan. Buang sifat memberi alasan itu jauh2 untuk memperolehi kejayaan. Bertindak sekarang!!!!!

Pesanan untuk diri sendiri: Conference tahun depan mesti dapatkan sesuatu untuk diri sendiri.




Kongsikan:

Friday, June 06, 2014

Kenapa Anda Perlu Pilih ESP

OMG!!! 1 hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh badan..Serta sangat sesuai untuk semua peringkat umur

Energizing Soy Protein (ESP) memang TERBAIK dihasilkan daripada 30kg kacang soya yang mampu memberikan tenaga segera dan dan boleh bertahan lama

Ingin memiliki dan merasai khasiat ESP ini, sms/whatsapp 0172569166. Penghantaran percuma disekitar Puchong, Seremban dan Seremban 2. Penghantaran secara Pos Laju bagi anda yang berada di Sabah & Serawak


Kongsikan:

Thursday, June 05, 2014

Testimoni Vitamin E - Kulit Kering dan Menggelupas

Hanya dengan Vitamin E masalah kulit kering dan mengelupas dapat diatasi.Banyak manafaat yang diperolehi dengan hanya sebotol Vitamin E ini.

Untuk mendapat manafaat berganda sertakan pengambilan Vitamin E ini berserta Vitamin C.Hasilnya memang kecantikan kulit menjadi milik anda.

Sudah punyai Vitamin C tetapi belum memiliki vitamin E ini, inilah masa yang terbaik untuk anda mencubanya.

Bagi yang belum mempunyai sebotol vitamin E ini, jangan lepaskan peluang ini.Pilihan ditangan anda

Cerita banyak pun tak guna,masih lagi tak percayakan?? Jom kita tengok testimoni.

Kongsikan:

Wednesday, June 04, 2014

Macamana mahu Kurus - Set Kurus Shaklee

Macamana mahu kurus? Risau dengan berat badan. Takut digelar gemuk,chubby dan montel. Risau dikategorikan sebagai obesiti. Sukar mencari baju yang bersesuaian dengan saiz badan? Lemak-lemak dibadan tidak dapat dihapuskan?

Ingin bertukar saiz daripda XXL kepada L. Jom Kita gunakan Set Kurus Shaklee yang mengunakan konsep 3B (Bakar,Buang & Bina).

Testimoni menunjukan penguna yang berjaya menurunkan dengan mengunakan konsep 3B ini yang penting anda konsisten & berdisplin di dalam misi menurunkn berat badan. Jika tiada konsisten & displin semestinya harapan untuk kurus hanya tinggal tanda tanya..

Jangan Lepaskan peluang anda sementara stok masih ada.. 

Untuk tempahan, hubungi saya sekarang. Pasti puas hati dan berbaloi-baloi!. Pekhidmatan penghantaran terus ke pintu rumah anda juga di sediakan sekiranya anda berada di sekitar Puchong, Shah Alam, Putra Height, Seri Kembangan, Serdang, Nilai, Salak Tinggi, Seremban, Seremban 2 dan Bandar Sri Sendayan.


Wakil Pengedar Shaklee Anda


Aisha Malek
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1090534 ]
Contact Number : 017 256 9166
SMS/WhatsApp : 017 256 9166
Emel :myaishamalek@gmail.com
FB : Aisha Malek


Penafian: Semua penulisan/Testimoni yang terdapat di ruangan ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan sebarang penyakit. Sekiranya pembaca mengalami masalah kesihatan adalah dinasihatkan mendapat nasihat daripada pakar perubatan
Kongsikan:

Tentang Saya

Tentang Saya
Kesihatan & Blogging Minat Saya. Berniat membantu anda supaya memperolehi kesihatan yang baik bersama Shaklee

Popular Posts

Blog Archive

Categories

Contact Us

Name

Email *

Message *

Total Pageviews