Wednesday, December 31, 2014

Produk Penjagaan Kulit yang Terbaik & Terlaris..........


Tercari-cari produk penjagaan kulit yang terbaik dan terlaris di pasaran. Semestinya berlambak-lambak dipasaran. Kalau pergi kedai runcit pun boleh  temui produk untuk penjagaan kulit seperti pencuci muka, pelembap dan sebagainya. Bukan jenama dan harga yang menjadi masalah pada sekarang ini. Yang menjadi tumpuan utama adalah kesesuaian dan keberkesanan produk itu pada kulit muka.
Kadangkala sudah puas  memakai pencuci muka jenama ini, jenama itu, tetapi masalah berjerawat, kulit muka kusam masih lagi timbul dan kadangkala ia menjadi semakin teruk..
Pernah tak terfikir bagaimana untuk merawat kulit muka dari dalam?

Ingin tahu bagaimana merawat kulit muka dari dalam adalah dengan mengambil Supplement yang boleh membantu menyerikan lagi kulit muka anda. Ini adalah kerana dengan pengambilan supplement yang berterusan ianya mampu menghasilkan sel-sel kulit yang baru dan mampu meyerlahkan lagi kejelitaan anda.

Kesannya, kulit bertambah berseri, tiada masalah jerawat, bintik hitam jeragat dan kulit kusam.
Supplement yang mampu merawat masalah kulit dari dalam adalah :

Vitamin C – Ianya merupakan vitamin penting bagi kulit. 1 biji Vitamin C ini bersamaan 7.5 biji limau. Mampu bertindak sebagai anti-penuaan dan anti oksida, Mengurangkan kesan jerawat dan mempercepatkan proses proses pemulihan kulit.
Vitamin E – Mampu membentuk kolegen pada kulit, bertindak sebagai anti oksida dan mengalakkan proses pemulihan bagi kulit. Ianya boleh dibuat sebagai masker. Pengambilan secara berterusan mampu mempercepatkan proses pemulihan untuk kulit.

Vitamin B Complex-  Merupakan vitamin kecantikan yang penuh dengan khasiat sekaligus ia mengandungi Asid Folic. Mengurangkan tekanan dan stress. Apabila tiada tekanan, riang gembira dan wajah berseri senantiasa …
Jom kita lihat testimoni penguna yang telah mengamalkan Vitamin yang mempu merawat masalah kulit dari dalam

Testimoni 1:



Testimoni 2 :


 

 Testimoni 3:


Keputusannya : Kulit menjadi lebih cantik, berseri dan tiada lagi masalah kulit kusam. Boleh ucapkan SELAMAT TINGGAL kulit bermasalah..

Macamana kawan-kawan sekalian, teruja tak tengok perubahan kulit yang menjadi semakin cantik. Jika ingin rasai sendiri khasiat vitamin-vitamin yang mampu membuatkan kulit anda cantik, berseri. Inilah masanya, untuk mendapatkannya.....

Dimana untuk untuk mendapatkan Vitamin Kecantikan Shaklee ini..

Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam. Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan.

 Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman.. 
Kongsikan:

Tuesday, December 30, 2014

Milkbooster Terbaik.. ESP Pilihan Ibu Bijak


Masalah susu merudum. Risaunya hati. Bagaimana dengan penyusuan buat simanja nanti. Pastinya terganggu. Kebiasaannya ibu-ibulah yang paling risau. Jika ikutkan pengalaman saya yang tidak seberapa ini, semestinya ada perasaan sedih timbul menyelubungi diri.

Pastinya, ibu-ibu sekalian sedang mencari milkbooster terbaik buat anak kesayangan. Jika itu masalah yang ibu-ibu sekalian hadapi. Inilah masanya memilih ESP Shaklee. Kenapa saya cadangkan ESP Shaklee kepada ibu- ibu sekalian..
Jawapannya adalah…………….Dengan pengambilan ESP secara konsisten ianya mampu memeriahkan lagi susu anda sekaligus menambahkan nutrisi yang baik kepada bayi dan ibu-ibu sekalian. Sekaligus, ia mampu memekat susu ibu-ibu sekalian. Jangan terperanjat, Jika payudara anda akan sentiasa berasa penuh dengan susu kerana ia merupakan kesan daripada pengambilan ESP.
Dan lagi berita baik, berita baik, berita baik buat ibu-ibu sekalian, dengan pengambilan ESP, kulit muka akan bertambah cantik, glowing, mampu menghilangkan masalah kulit seperti jerawat, kesan jerawat, blackhead dan whitehead..Dan tidak ketinggalan ESP ini juga mampu mengurangkan rasa lapar buat ibu –ibu yang sedang menyusukan bayi.
Jika ibu-ibu yang sedang mengandung pula mengamalkan ESP ini, sejujurnya saya katakan kerana ia mampu menambahkan tenaga, dan meningkatkan imunisasi badan. Sekaligus boleh dijadikan sebagai persediaan untuk sessi penyusuan bersama si comel yang bakal lahir nanti.

Jom kita tengok testimoni, apa kata ibu-ibu yang telah mengamalkan ESP ini.
 
Testimoni 1 :

Testimoni 2 :



Testimoni 3 :

Keputusannya : Penguna Sangat BERPUASHATI...............

Memang tidak rugi jika anda mengamalkan ESP ini, Ianya sangat-sangat berbaloi untuk tubuh badan anda dan anak kesayangan anda. Dari segi harga pulak, jangan risau ianya sememangnya berbaloi dengan khasiat yang bakal anda miliki.

Dimana untuk untuk mendapatkan ESP Shaklee ini..

Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam. Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan.

 Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman..  
Kongsikan:

Monday, December 29, 2014

Tekanan selepas bersalin.


Waduh!! Tertekannya..…adakah ibu-ibu sekalian mengalami masalah ini. Mana tidaknya selepas kehadiran orang baru, semuanya berubah. Lebih- lebih lagi ibu-ibu baru, yang baru saja melahirkan anak.Kenapa mesti tertekan ibu-ibu sekalian, bukankah sikecil yang comel itu anugerah dari Allah s.w.t kepada kita sebagai nikmat dan rezeki yang tidak ternilai.

Salah satu punca tekanan yang dialami oleh ibu-ibu sekalian mesti berpunca daripada faktor kesihatan yang tidak mengizinkan. Betul tak?Almaklumlah, selepas melahirkan inilah ibu-ibu perlu berpantang dan perlu menyihatkan diri semula disamping memberikan perhatian yang khusus kepada sikecil yang tidak mengerti tentang apa-apa itu.

Sebelum kita mendapatkan solusi untuk mengatasi Tekanan ini. Jom kita kenal pasti apakah punca-punca yang boleh menyebabkan ibu-ibu sekalian berada di dalam tekanan.

1) Tidak mengetahui pemakanan apakah yang sesuai dan berkhasiat sepanjang tempoh berpantang sehingga menyebabkan badan menjadi lesu dan letih. Luka jahitan yang tidak pulih akibat pemakanan yang tidak seimbang.

2) Tidak mempunyai ilmu tentang penyusuan bayi dan bayi tidak dapat menyusu dengan sempurna. Tidur malam bayi terganggu dan bayi sentiasa meragam diakibatkan penyusuan bayi yang tidak sempurna.

3) Ibu yang risau tentang penambahan berat badan sedangkan ibu-ibu perlu mendapatkan pemakanan yang seimbang dan sihat.

Sebelum ibu-ibu sekalian terus tertekan dengan pengalaman baru selepas bersalin ini. Dapatkanlah set bersalin Shaklee yang mampu membantu ibu-ibu daripada perasaan tekanan ini dan seterusnya menikmati saat-saat indah berpantang bersama sikecil tersayang.
 
Tara!!! Inilah dia set berpantang Shaklee yang semestinya dimiliki oleh setiap ibu-ibu yang sedang berpantang. Ianya SELAMAT, SEMULAJADI & BERKESAN..


Dan dibawah merupakan testimoni penguna yang telah mengamalkan set berpantang Shaklee dan sememangnya mereka berpuashati dan berpuashati dengan mengambil set ini semasa tempoh berpantang...

Testimoni 1:


Testimoni 2 :


Testimoni 3 :
 
 
Set ini TIDAK memberi kesan kepada bayi seperti Cirit Birit, Panas & Alahan

Set ini BOLEH diambil terus sebaik saja selepas bersalin

Set ini BOLEH diambil bagi ibu-ibu yang mengalami keguguran dan Pembedahan – ianya mampu membaiki luka jahitan secepat mungkin
Set ini BOLEH memperbanyakkan susu ibu

Dimana untuk untuk mendapatkan set bersalin Shaklee ini..

Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam. Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan.

 Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman..

 
Kongsikan:

Thursday, December 25, 2014

Amalan Ketika Mengandung

Hari ini nak sharekan tentang amalan-amalan bermanafaat ketika mengandung. Almaklumlah sekarang nih tengah mengandung. Jika sebelum ni saya asyik blogwalking je kat blog-blog lain, hari ni saya nak sharekan  info-info amalan-amalan yang bermanafaat  untuk bakal-bakal ibu sekalian..

Semoga info ini boleh dijadikan panduan kita bersama..

1) Banyakkan Bertaubat kpd Allah swt diatas segala dosa dan kesalahan yang telah kita lakukan. Agar  bakal anak yang bakal lahir ini menjadi insan yang bertaqwa dan beramal soleh, Basahkan lidah dengan beristigfar kepada Allah s.w.t .

2) Jangan Tinggal Solat kerana ia mendekatkan diri dengan Allah swt

3) Banyakkan Membaca Al-Quran dan Membaca surah-surah pilihan setiap hari.

- Membaca Al fatihah & Ayat Kursi

- Membaca surah Yassin

- Membaca Surah Al-Taubah

- Membaca surah Yusuf - agar memperolehi anak yang soleh, sihat,cantik dan sempurna

- Membaca surah Luqman - agar memperolehi anak yang taat

- Membaca surah Maryam - memperolehi anak yang sabar dan taat

- Membaca surah An-Nahl ayat 78

3) Amalkan membaca doa supaya anak dipelihara di dalam kandungan. Saya dan suami sememangnya mengamalkan doa di bawah sejak mengandungkan Sufiya tempohari. Marilah kawan-kawan, ajak suami amalkan sekali doa ini. Semoga bermanafaat.


4) Makanlah, makanan yang halal & Berkhasiat ( Jom kita amalkan supplement Shaklee khas untuk ibu mengandung supaya khasiatnya diperolehi oleh badan kita dan anak didalam kandungan)

5) Banyakkan menghadiri majlis ilmu, membaca buku-buku ilmiah yang bermanafaat

6) Menjauhi amalan khurafat

7) Elakan diri daripada berbual kosong, mengumpat, menghina dan mencaci. Jaga mulut dan jaga tindakan.

8) Elakan makanan yang berbisa seperti ikan sembilang, ikan pari, nenas dan tapai.

9) Berbual-bual dengan anak di dalam kandungan

10) Jauhi sifat dendam dan dengki.

Inilah serba sedikit info tentang amalan ketika mengandung yang saya perolehi. Jika kawan-kawan ada info yang bermanafaat, sila-silakanlah share bersama saya.


Kongsikan:

Monday, December 08, 2014

Pengalaman Mengandung anak Kedua

Malam ni nak bercerita tentang pengalaman mengandung anak kedua ini...Memang betul kata mereka yang berpengalaman setiap anak tidak sama pembawakannya .. Inilah yang saya alami sekarang..

Jika masa mengandungkan Sufiya : Memang malas nak masuk dapur, nak masak apa-apa pun memang sangat-sangat malas. Jika dipendekkan cerita, kalau boleh tidak mahu lansung jejak kaki ke dapur..

Ketika ini: Alhamdulillah, rasanya macam biasa. Boleh lagi buat nasi goreng dan memasak seperti biasa, Kurang sikit rasa malasnya..siap ada planning nak buat kuih dan nak pergi belajar buat kuih lagi...

Jika masa mengandungkan Sufiya : Rasa mual,loya pening hanya pada waktu pagi sahaja. Waktu-waktu lain kembali normal..

Ketika ini : Peningnya tidak menentu..Pagi pening, Tengahari pening, malam pun pening..pening dan sememangnya memeningkan. pernah sekali semasa sembahyang saya nampak sejadah didepan mata tuh bergerak..

Jika masa mengandungkan Sufiya : kurang merasa haus dan kurang minum ais

Ketika ini : Selalu kehausan dan apabila mendapat minuman yang berais, alangkah nikmatnya ..hilang segala kehausan..

oklah setakat ini saja coretan peribadi buat kali ini.. nanti kita sambung dientry akan datang...terima kasih kerana sudi membaca dan melawat blog saya...Doakan saya dan anak di dalam kandungan ini sihat-sihat selalu ye..

tatatatitiittututu.....
Kongsikan:

Saturday, December 06, 2014

Kepentingan Asid Folic buat Ibu Hamil

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah dan Penyayang....

Tahniah...Anda di sahkan hamil.. Jom kita imbas kembali apa perasaan ketika itu. Mestilah seronok, gembira tak terkata dan rasa mahu melompat hingga siling, betul tak? Begitulah perasaan yang dialami oleh bakal-bakal itu dan termasuklah diri saya sendiri.

Selepas itu, mulalah terfikir makanan tambahan apa yang tebaik untuk diri sendiri dan anak di dalam kandungan ini. Pernah terdengar tentang Asid Folic? Semestinya pernahkan...Hari ini jom kita baca dan kaji tentang Kepentingan Asid Folic buat Ibu Hamil.

Asid Folic

Meupakan vitamin yang sangat penting untuk wanita yang sedang mengandung ini adalah kerana ia nebgandungi vitamin B9 yang sangat dipelukan untuk membina sel baru di dalam tubuh dan sangat larut di dalam air. Ianya boleh didapati secara semulajadi daripada makanan seperti

  • Hati ayam
  • Daging, ayam, telur
  • Kekacang
  • Beras perang, barli, oat
  • Sayuran hijau, Buah dan sayur warna kuning seperti pisang, buah oren, jagung, labu dan lain-lain
Bagi ibu mengandung ia merupakan makanan tambahan yang paling penting kerana amat diperlukan oleh bayi yang sedang membesar di dalam Rahim. Kekurangan vitamin ini boleh menyebabkan kesihatan bayi terjejas.


Kepentingan Asid folic 

1) Mengurangkan kecacatan saraf tunjang seperti gangguan pembentukan saraf tunjang 
2) Mengurangkan keguguran, lahir mati dan kelahiran pra matang dan kekurangan darah
3) Mengurangkan kecacatan pada bayi seperti sumbing lelangit, kecacatan pada jantung, kecacatan pada sistem pembuangan air kecil 

Dipetik daripada Dr Zubaidi.com...

Bagi wanita yang merancang untuk hamil, ambillah asid folik sekurang-kurangnya 3-6 bulan sebelum mengandung. Bagi wanita yang telah hamil pula, mereka dinasihatkan agar mengamalkan pengambilan folic acid setiap hari sejak awal kehamilan dan harus diteruskan sekurang-kurangnya untuk 12 minggu pertama. Ini kerana dalam usia kehamilan 12 minggu pertama perkembangan otak dan sistem saraf bayi dalam rahim berkembang dengan cepat. Apabila usia kehamilan memasuki trimester kedua iaitu berusia melebihi 13 minggu pengambilan folik asid boleh di hentikan. Tetapi digalakkan mengambil asid folik sehingga kelahiran bayi."

Ingin mencari supplement yang mengandungi Asid Folic.. Jawapannya adalah B Complex Shaklee. Saya cadangkan supaya ianya diambil sebiji sehari dan ianya sangat bagus dan mempunya manafaat kepada tubuh badan.

Saya sendiri mengamalkan pengambilan B Complex ini dan doktor juga menyarankan pengambilannya..

Diantara Khasiat yang terdapat di dalam Asid Foic Adalah:

  • Membantu untuk mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati dan mulut, serta otot di dalam saluran usus gastro.
  • Terlibat dalam penghasilan tenaga dan berguna untuk kemurungan dan stress. Ia adalah nutrien anti-tekanan.
  • Diperlukan untuk pembentukan darah, dengan itu, ia membantu mencegah anemia.
  • Membantu untuk mengelakkan sawan, epilepsi, dan membantu mengatasi keletihan dan ketagihan makanan.
  • Membina rambut yang sihat dan mencegah uban.
  • Membantu dalam merawat alergi, menyembuhkan luka, mengawal penyakit jantung, hiperaktif.
  • Membina tindak balas imun, mencegah kemandulan, masalah haid, multiple sclerosis, gangguan saraf, skizofrenia, membantu fungsi seksual , kesukaran penglihatan, masalah kehilangan berat badan, dan melindungi terhadap keracunan plumbum.

Bagi kawan- kawan yang ingin mendapatkan B Complex ini bolehlah Call/Sms/Whatsapp saya di talian 0172569166.

 Saya sedia membantu anda. Bagi anda yang berada di Seremban, Seremban2, Bandar Sri Sendayan,Labu, Nilai,Port Dickson, Puchong, Seri kembangan dan Shah Alam.  Perkhidmatan penghantaran terus kerumah anda disediakan.

 Bagi yang berada di luar kawasan, penghantaran secara mengunakan pos laju juga disediakan. 

 Untuk mendapatkan penjimatan, adalah digalakkan untuk menjadi ahli Shaklee yang berdaftar menjadi ahli Shaklee yang Sah. Boleh dapatkan produk Shaklee dengan lebih murah. Jika ingin memulakan perniagaan Shaklee tunjuk ajar akan diberikan oleh master yang berpengalaman.. 


Kongsikan:

Tentang Saya

Tentang Saya
Kesihatan & Blogging Minat Saya. Berniat membantu anda supaya memperolehi kesihatan yang baik bersama Shaklee

Popular Posts

Categories

Contact Us

Name

Email *

Message *

Total Pageviews